Pohla-juustutort

Aga mul on pohlad!*

Minu viimasel puhkusepäeval käisime emaga metsas luusimas (no kuidagi nii kahju  oli mul sel aastal maalt lahkuda). Suurem osa pohli olid veel toored, aga ühel päikesepoolsel metsaserval juba päris punased. Korjasime suisa kenakese moosi jagu ja ma poleks mina, kui poleks ka üht kooki teinud. Ehk oli ka piisavalt rahvusliku kallakuga taasiseseisvumispäeva puhuks.

Pohla-juustutort
(mugandatud: “Pereköögi kokaraamat”)

Põhi:
10 Digestive küpsist
50 g võid

Täidis:
400 g maitsestamata toorjuustu
250 g kohupiima
2 dl suhkrut
2 spl vanillsuhkrut
2 munavalget
2 dl pohli
5 želatiinilehte

Peale:
3 dl pohli
2 dl pohla- või jõhvikamahla
3 želatiinilehte

Purusta küpsised ja sega sulatatud võiga. Suru segu 24 cm läbimõõduga lahtikäiva koogivormi põhja ja pane täidise valmistamise ajaks külmkappi. Täidise jaoks vahusta toasoe toorjuust kohupiima ja suhkrutega. Hõõru pohlad püreeks ja lisa segule. Pane želatiinilehed külma vette paisuma, pigista siis kuivaks ja lahusta väheses kuumas vees. Sega želatiin toorjuustusegusse. Vahusta munvalged ja lisa kõige lõpuks juustusegule. Kalla täidis põhjale ja pane 2 tunniks külmkappi. Kui täidis on piisavalt tardunud, kata pohladega ja peale tõsta pohlamahlast ning želatiinist valmistatud tarretis.

Väga hea oli. Mõnusalt kerge ja kreemjas-vahune täidis ja hapukad pohlad. Kuna pohli peaks veel mõnda aega jätkuma, siis ehk läheb ka varsti kordamisele.

* Kes mäletab, siis niiviisi reklaamiti mitmed head aastad tagasi A. Le Coq’i pohla-gini, Sedalaadi jookide austaja ma küll (enam) ei ole, aga toona oli too pohlamaitseline mu meelest omasuguste seas parim.

2 responses to “Pohla-juustutort

  1. Pohl on tõesti ülimalt hea ja see kook minu maitse jaoks Su omadest vist lemmik. Pavlovaga rebivad esikoha pärast 😉
    Ootan väikest pohla veel ja veel.

  2. Teades, kui raske on Sinu nõudmistele vastata, olen lausa kõrvust tõstetud. 🙂 😛 😉

Kommenteeri

