Itaalia jõulukeeks

Ma ei tea, kuhu mu aeg kaob. Vabu päevi on ometi jalaga segada, aga tõsi on ka see, et siis ma lähen laisaks kätte ära. No lausa nii laisaks, et ei viitsi isegi õieti süüa teha. Kuigi kui ülepäeviti leiva küpsetamine söögi tegemiseks kvalifitseerida, siis pole häda midagi. Ja lõppude lõpuks võib inimene ju väga hästi leivast ja veinist toituda 😛 (ei maksa erutuda, tegelikult me oleme siiski korralikud inimesed, kellel sült, verivorst ja kalkun laual, piparkookidest ja jõulukeeksist rääkimata – sellest viimasest ma nüüd kavatsengi rääkida, sest see on valmis tehtud juba siis, kui ma veel ennast liigutada viitsisin ehk umbes poolteist nädalat tagasi). Et nami-namis on käimas ka klassikaliste ja moodsate jõulukookide ning -tortide kooskokkamine, siis on retsept kah sealt.

Itaalia jõulukeeks

Itaalia jõulukeeks

Koostis:
100 g mandleid
150 g sarapuupähkleid
120 g pekanipähkleid
100 g kuivatatud viigimarju (6 tk)
100 g kuivatatud datleid (15 tk)
100 g kuivatatud papaiat tükkidena (1,5 dl)
100 g kuivatatud ananassi tükkidena (1,5 dl)
100 g rosinaid (1,5 dl)
2 dl fariinsuhkrut
2 dl nisujahu
2 tl küpsetuspulbrit
1 tl ingveripulbrit
4 suurt muna
0,5 dl konjakit (või rummi)

Kaunistuseks:
tuhksuhkrut

Sega kausis jämedalt hakitud pähklid ning tükeldatud puuviljad. Lisa suhkur ning omavahel segatud jahu, ingver ja küpsetuspulber. Viimasena lisa konjak ja lahti klopitud munad. Kalla tainas küpsetuspaberiga vooderdatud 1,5-liitrisesse keeksivormi. Küpseta 175-kraadise ahju allosas umbes 1 tund, kontrolli küpsust puutikuga. Lase koogil vormis jahtuda. Kummuta alusele ja kaunista tuhksuhkruga. Säilib jahedas mitu nädalat.

Õigupoolest ei ole see minu jaoks päris keeks, sest too peaks minu meelest tainasem olema, selles küpsetises on tainast vaid niipalju, kui puuviljade-pähklite kooshoidmiseks vaja läheb. Aga tulemus ei ole sellegipoolest liiga kuiv. Mulle meeldis igatahes päris hästi.

Ilusat pühadeaja jätku!

Itaalia jõulukeeks

5 responses to “Itaalia jõulukeeks

  1. Frieda, rõõm kuulda, et kook maitses – ja aitäh imeilusate fotode eest 🙂

  2. Ähvardades küll kõlada nagu Odav Jakob raamatust “Väike Nõid”, kui tema koos kogu tururahvaga tahtis osta lõhnavaid paberlilli ja kartis, et ei jagu: “Pane minu jaoks tingimata paar lille [piparkooki] kõrvale! Vähemalt üksainuski! Kas sa kuuled mind? Vähemalt üksainus!” 🙂
    Niisiis – keeks mind ei erutagi, kuna selle “rikuvad ära” datlid, viigimarjad jm kuivatatud kolekraam, aga piparkoogid ja veel omatehtud tainast, see huvitab mind väga. Ja kuigi paberlilli jätkus kõigile, ei ole ma päris kindel, kas piparkoogid sama kestvad on, seepärast palungi kasvõi üksainus kõrvale panna. Soovitatavalt kohta, kust keegi ablas seda leida ei või 🙂

  3. Ütleme nii, et teades sinu suhteid rosinate ja kuivatatud puuviljadega, ei hakanud ma üldse keeksi kõrvale panemisele mõtlemagi. Piprkookide suhtes ehk annab veel midagi päästa,kui ma nüüd kohe tegutsen ega jää ootama SS kojusaabumist.

  4. Ma loodan, et Sa said päästemissiooniga iseseisvalt hakkama ja et oli siiski, mida päästa 🙂

  5. Just nii! 🙂
    Tegelikult pidasin ma rohkem silmas SS käest päästmist, mitte tema kaasabil. Sugulastega oli siiski teatavaid raskusi.

Kommenteeri

