Jõhvika-toorjuustukoogid

Reede õhtul kooki tegema hakates tõotasin endale, et igasuguste sõbra ja muude kampaaniate kiuste ei tule sellele koogiteole nimelt kaunistuseks šokolaadist südameid (muul ajal ilmselt oleks, sest mu meelest need sobivad selle koogiga). Mu sõbrad on mu jaoks niikinii kogu aeg olemas (ja ma püüan, et ka mina nende jaoks), ilma et oleks tarvis neid ühel kindlal päeval kohustuslikus korras südamekujulise nänniga tunnustada.

Niisiis said koogid kaunistuseks hoopis šokolaadist liblikad. Pärast kontserti istusime kahega mu kõige kallimatest (ülejäänud olid mu mõtetes) veel südaööni kohvi, koogi ja vahuveini juures.

Jõhvika-toorjuustukoogid

 Põhi:
350 šokolaadiküpsiseid
140 g võid

Täidis:
5 tl želatiini
1 dl jõhvikamahla või vett
400 g maitsestamata toorjuustu
4 dl vahukoort
500 g jõhvikaid
1,5 dl suhkrut
1 sl vanillsuhkrut

Purusta küpsised ja sega sulatatud võiga. Vooderda neljakandiline (u 22×32 cm) vorm küpsetuspaberiga, suru küpsisesegu vormi põhja ja pane täidise valmistamise ajaks külma.
Pane želatiin jõhvikamahla või vee sisse 10 minutiks paisuma, sulata kuumaveevannil ning jäta jahtuma. Vahusta toorjuust suhkrutega. Püreeri jõhvikad (osa jäta kaunistamiseks) ning lisa jõhvikapüree toorjuustule. Nirista hulka jahtunud želatiin ning lõpuks sega ettevaatlikult juurde vahustatud koor. Vala täidis põhjale ning lase tarduda vähemalt 4-5 tundi (soovitatavalt aga järgmise päevani). Tõsta paberi abil vormist välja, lõika ruutudeks ning kaunista jõhvikatega.

Jälle üks kena maitse(rika)s kombinatsioon – hapukas jõhvikatäidis ja magus šokolaadiküpsistest põhi. Julgen soovitada. Retsept natuke mugandatud kujul raamatust “Juustukoogid”.

2 responses to “Jõhvika-toorjuustukoogid

  1. Väga-väga-väga ilusad. Mul tekkis kohe suur koogiisu (tähistamiseks ju põhjust oleks – terve nädal juba tüdrukbeebiga kodus oldud)..

Kommenteeri

