Kohvi-juustutort maasikatega

Mul poleks tegelikult absoluutselt aega tööl käia – kogu aeg kuluks kokkamisele. Retseptide küllus ajab mul mõnikord pea totaalselt paksuks. Kõike tahaks proovida, aga kõike ei jaksa lihtsalt ära süüa ja ei aega kah ei ole. Nii ei ole üldse võimatu situatsioon, kus ma lappan läbi terve hunniku kokaraamatuid ja ajakirju, tuhlan internetis, leian vähemalt 10 retsepti, mida tahaks katsetada ja teen… no näiteks piimasuppi. Või mannaputru (mis, kui juba jutuks tuli, on küll lihtsa toidu võrdkuju, aga minu arvates ei ole ta seda teps mitte; nii hästi kui mu emal, ei ole mul küll õnnestunud mannaputru keetma õppida). Seekord ma suutsin siiski emadepäeva tordi osas otsusele jõuda ja ei piirdunud pannkookidega :P. Retsept on mugandatud “Kohviraamatust”. Kui ma suudaksin ühte torti enam kui ühe korra teha (enamasti ei suuda, sest nii palju uusi asju on ju vaja katsetada), teeksin seda suvel uuesti kodumaiste värskete aromaatsete maasikatega, sest juuresoleval pildil esinevate tegelastega on nii, et pilt on, aga maitset mitte. Vahustatud koor teeb koogi eriliselt kreemjaks, maitse on rammusalt hõrk. Aga targutustest aitab! Retsepti juurde ja siis kala küpsetama. Ilusat emadapäeva!

Kohvi-juustutort

Põhi:
150 g Digestive küpsiseid
75 g sarapuupähkleid
75 g võid

Täidis:
600 g maitsestamata toorjuustu
4 sl konjakit
4 muna

2 dl suhkrut
2 sl jahu
3 dl vahukoort
0,5 dl kanget kohvi

Kaunistuseks:
1 dl vahukoort
maasikaid

Sega purustatud küpsised ja peeneks jahvatatud pähklid sulatatud võiga ning suru segu küpsetuspaberiga vooderdatud 26 cm läbimõõduga lahtikäiva vormi põhja. Täidise jaoks mikserda toasoe toorjuust ning lisa konjak. Vahusta munad suhkruga kohevaks. Lisa juustusegule jahu ning munavaht. Lõpuks sega hulka vahustatud koor ja jahutnud kohv. Sega ühtlaseks ning vala vormi. Küpseta 160 kraadi juures 1,5 tundi. Lase avatud uksega ahjus jahtuda. Hoia üleöö külmkapis. Enne serveerimist kata vähese suhkruga maitsestatud vahukoore ja maasikatega.

6 responses to “Kohvi-juustutort maasikatega

  1. Ma nagu ise oleks kirjutanud selle jutu. Mul retseptide ja küpsetamisega täpselt sama lugu:D

  2. Sama siin 🙂

  3. Tere tulemast klubisse! 😛

  4. Mina ka! Mina ka!
    Kui Kristjan midagi väga kiidab, siis ütlen, et naudi, sest järgmise 5 aasta jooksul uuesti ei saa 🙂 (Tegelikult nii päris pole, sest mingid retseptid on mul ringluses – rabarbrimuffinid, paar õunakooki, manhattani toorjuustukas jne).
    Muide, mul õnnestus üllatavalt viisakaid maasikaid saada. Hispaania omad. Isegi maitset oli (eelmistel aastatel olid nad rangelt vaid ilusad, aga täiesti maitsetud)..

  5. Hispaania maasikaid ostsin mõni nädal tagasi, olid tõesti peaaegu et maasika maitsega 🙂 Nüüd ma neid aga enam ei leidnud, olid Maroko omad – plastmass mis plastmass. Ainult lõhn oli päris :P.

  6. Täitsa õige jutt, koguaeg tuleb ju nii vahvaid ja põnevaid kokaraamatuid peale. Iga kord kui jälle uue saan, siis märgin püüdlikult post-it paberiga retseptid ära mida kindlasti proovin, aga seni pole üksi plaan 100% õnnestunud :).
    Prismast sai viimane kord täitsa maasikate moodi maasikaid, polenud kujutlusvõimet väga vajagi :), need olidki vist Hispaania omad.

Kommenteeri

