Ahjuõuna-tiramisu

Ma ei garanteeri midagi. Aga ma olen kahtlemata elus. Võib-olla ma olen isegi mina🙂. Tempo maha võtmine igas mõttes tuli ainult kasuks. Kas ma nüüd jälle tagasi olen, ei söanda veel lubada. Vähemasti suudan ma nüüd jälle süüa teha. Vist. Võib-olla seda isegi pildistada. Tänane roomamine terrassil tundus igatahes paljulubav (et üks mõistlik inimene selleks puhuks äsja pestud heleda jope selga paneb, on muidugi endastmõistetav).  Pärast seda, kui ma olin lõplikult loobunud illusioonist, et suudan tööd teha ja koju kimanud. Pühapäeval ja 7. järjestikusel tööpäeval ei suuda mitte ükski tähtaeg mind mitte mingi nipiga motiveerida. Muidugi oleks see üpris originaalne vabandus töölt puudumiseks – ma pean päevavalges kodus olema, et toitu pildistada😛.
Angeelika Kangi äsjailmunud tiramisu-raamat tundus mu jaoks poes lehitsedes piisavalt inspireeriv, et endale osta. Kodus pidin põhjalikumal tutvusel muidugi tõdema, et nojah, selle kõige peale oleks ju võinud ise ka tulla. Aga ei sest midagi. Et mu põhitoiduseks ongi viimasel ajal olnud ahjus küpsetatud õunad maitsestamata jogurtiga, siis sai ka tiramisu sellise näo. Eeskujuks oli karamellitud õuna tiramisu retsept. Mascarpone annab parima tulemuse, aga põhimõtteliselt võib kasutada ka mõnd muud toorjuustu.

Ahjuõuna tiramisu

Ahjuõuna-tiramisu (neljale)
(inspiratsioon: Angeelika Kang “Tiramisu”)

4 õuna
2 spl suhkrut
2 tl kaneeli
300 g mascarponet
2 muna (või asenda 2 dl vahukoorega)
0,75 dl suhkrut
75 g savoiardi küpsiseid
1,5 dl espressot
2 sl rummi

Peale:
kaneeli

Puhasta õunad südamikest ja viiluta (koduaia õunu ma ei koori, pealegi saab kooritud õuntest ahjus kiiresti õunamoos), puista peale suhkur ja kaneel, küpseta 200-kraadises ahjus pehmeks ning lase jahtuda.
Eralda munakollased valgetest. Vahusta kollased suhkruga heledaks tihedaks vahuks, lisa mascarpone. Sega juurde vahustatud munavalged. Kasta küpsised rummiga maitsestatud espressosse (ükshaaval ja kiiresti tegutsedes, sest õhulised küpsised imavad vedeliku endasse sekundiga ja kipuvad siis lagunema), lao vormi või pokaali põhja ja kata mascarpone-kreemiga. Tõsta peale paar supilusikatäit õunasegu. Tee samamoodi ka teine kiht. Kõige pealmiseks jäta mascarpone-kiht. Lase vähemalt paar tundi, veel parem järgmise päevani külmkapis seista. Serveerimisel raputa peale kaneeli.

Ahjuõuna tiramisu

11 responses to “Ahjuõuna-tiramisu

  1. Kenad fotod (jälle!)🙂

  2. Aitäh, Eva!🙂

  3. mis sest et alles sõin – need pildid ajavad kõhu tühjaks:)

  4. tumevalge

    Ilus serveering ja head fotod, rääkimata tõsiasjast, et ma USUN toidu maitsva olevat.

  5. Kohutavalt ilusad pildid!!! Ajab suu vett jooksma küll. Plaanin pikemat aega tiramisut teha, tundub, et pean katsetama just seda retsepti siin…

  6. Imelised fotod – Sa suudad iga korraga ikka üllatada – iga kord, kui ma siia blogisse vaatan, imetlen Su pilte… ja loomulikult ka toite🙂

  7. Ragne, Tumevalge, Andra ja Aet – aitäh!🙂 Annan oma parima ja mul on hea meel, kui suudan sellega teistelgi positiivseid emotsioone pakkuda.

  8. Ilus… Mul tekkis küsimus, et kuidas te julgete tooreid mune süüa? Mul on jäänud päris mitmeid toite tegemata (ka tiramisu), kuna kardan salmonelloosi:(

  9. Ega ma ka tihti toorest muna toiduks kasuta, tiramisu ja võib-olla mõni dessert veel ongi ainsad. Aga tiramisus on põhimõtteliselt võimalik munakollane üldse välja jätta ja munavalge asemel kasutada vahukoort.

  10. Pingback: Rabarberitiramisu « Toidutegu

  11. Jummel, kui ilusad pildid, ja kui hea on lugeda Sinu tekste (ma ei mõtle muidugi ainult retsepte – Sinu kirjanduskriitiline postitus hallide varjundite ainetel oli ääretult nauditav lugemine)! Kui Sul veel oma kokaraamatut ilmunud ei ole, tasuks ehk selle peale mõelda? Ja kas see just kokaraamat peab olema… Aitäh, et sellist imelist keskkonda lood ja seda teistega jagad!

Kommenteeri

