Juustukook tumeda šokolaadi ja trühvlitega

Korjasin ennast jälle korraks kokku. Tundub, et mul on mingil ajal ikka liiga palju aega olnud. Nüüd on asi täitsa käest ära läinud. Järgmine vaba nädalavahetus näib mul olevat… 26. detsembril. Ma hakkan juba iseennast ületama (*katkub juukseid)!

No igatahes. Hoolimata sellest, et mul on veel piisavalt palju õunu, mille peaks ära kasutama ja et tegelikult oli mul isegi tuuletaskute jaoks kohupiim ja vahukoor valmis ostetud, paistab talv olevat selles mõttes kätte jõudnud, et mu mõtteis hakkavad taas tiirlema juustukoogid. Enamasti peletan ma nad sealt minema – ei, ka täna ei ole see päev – aga isadepäevaks tundus siiski ilmtingimata vajalik olevat. Et mu isa on suur tumeda šokolaadi sõber, siis sai seda koogisse uhatud mitmel moel.

Juustukook tumeda šokolaadi ja trühvlitega
(mugandatud: Lia Virkus, Angeelika Kang “Juustukoogid”)

Põhi:
180 g šokolaadiküpsiseid
50 g võid

Täidis:
150 g tumedat šokolaadi
100 g tumedast šokolaadist trühvleid
600 g maitsestamata toorjuustu
1,5 dl suhkrut
4 muna
1,5 dl hapukoort

Purusta küpsised ja sega sulatatud võiga. Suru segu küpsetuspaberiga vooderdatud 26 cm läbimõõduga lahtikäiva vormi põhja. Sulata tükeldatud šokolaad kuumaveevannis. Sega toorjuust, lahti klopitud munad, hapukoor ja suhkur ühtlaseks massiks, lisa veidi jahtunud sulatatud šokolaad. Sega hulka pooleks lõigatud trühvlid, vala segu põhjale ja küpseta 180-kraadises ahjus tund aega. Lase jahtuda avatud uksega ahjus ning lase järgmise päevani külmkapis seista. Kui arvad, et küll küllale liiga ei tee, serveeri vahukoorega.
Tass korralikku kohvi kõrvale on igatahes asjakohane ja kui on pühapäev/isadepäev, siis olekski vist õigem hetkeks hinge tõmmata.

2 responses to “Juustukook tumeda šokolaadi ja trühvlitega

  1. Võrratud fotod!

  2. Huvitav lugu, tegin ka eile šokolaadi-toorjuustukooki.

Kommenteeri

