Anaeroobsed* kohupiimaküpsised

Emil Tode ütleb oma romaanis “Raadio” (mis on iseenesest päris tore raamat, ehkki vähemalt kolmandiku võrra liiga pikk – aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida) eestlaste valitsevaks psühhosotsiaalseks seisundiks olevat kevadeootuse, mis algab novembris ja kestab aprillini. Hästi nähtud ja tabavalt öeldud, sest enam-vähem nii see meie laiuskraadil näibki olevat. Minu kevadeootus algab harilikult küll mõnevõrra hiljem, jaanuari keskpaiku (Mu kevad algab pääle jõulu juba…, kirjutas Marie Under), umbes siis hakkan ma ennast tabama kalendrisse vahtimas ja mõtisklemas, kui kaua see talv õigupoolest veel kesta võiks. Miks muidugi üldse pidevalt midagi ootama peab, nõuaks pikemat arutelu, aga näib olevat võimatu mitte oodata kevadet. Ometi ei ole mina seda alati teinud. Kunagi kaugel kooliajal armastasin üle kõige talve, lund, külma, suusatamist  ja kevadet ei igatsenud ma mitte sugugi (siin sobiks tsiteerida teist eesti luuleklassikut, Betti Alverit – kevad ei tule ja tulla ei tohi, tuisake talvised metsad ja mäed…).
Ja mis sellel kõigel on pistmist kohupiimaküpsistega, võite te nüüd küsida. Vastus kõlab: ei olegi. 😛 Lihtsalt oli tahtmine kirjutada kevadeootusest ja mitte hoolida sellest, et teema kestvas talves lausa kohatuna võib tunduda. 🙂
Esmakohtumine kohupiimaküpsistega aga oli tööalaselt positiivne  – ja nii oli ilmtingimata tarvis neid ka ise teha.

Kohupiimaküpsised

150 g võid
250 g kohupiima
100 g suhkrut
1 muna
250 g jahu
2 tl vanillisuhkrut

Hõõru toasoe või suhkruga vahule, lisa muna ja kohupiim, vanillisuhkur ja jahu ning sega ühtlaseks tainaks. Vormi jahuste käte vahel küpsised või kasuta küpsisepressi. Küpseta 200-kraadises ahjus 12-15 minutit.

* Ei, ma ei ole veel suusatamisest või selle vaatamisest lõplikult segi pööranud. Niiviisi ütles üks mu töökaaslane nende konkreetse käkkide eeskujuks olnud  kohupiimaküpsiste kohta. Seda nimetataksegi professionaalseks kretinismiks. 🙂

2 responses to “Anaeroobsed* kohupiimaküpsised

  1. Küpsetasime koos sõbrannaga oma lastele (kokku 6 last) ja kõigile maitses-kõik maitsti ÄRA! Aitäh

Kommenteeri

