Hiiglaslikud kaeraküpsised

Asi sai alguse Kohvipausist. (Ei, ma ei ole nakatud suurtähe epideemiasse, mis levib tunduvalt jõudsamalt kui seagripp ja filoloogi minus hulluks ajab. Eestikeelsetes pealkirjades läbiva suurtähe kasutamine on äärmiselt kole, aga isegi veel hullem on komme keset lauset suvalisi sõnu suure tähega kirjutada, nagu need oleks nimed. Nädalapäevad, riigipühad, üldnimetused, toidud, varsti on sidesõnad ka suure algustähega.) – nojah hälbisin jälle oma jutuga teelt. Ühesõnaga – Kohvipaus, sellenimeline koht asub Tartus Küütri ja Rüütli tänava nurgal ja aeg-ajalt ostan sealt endale lõuna ajal jogurtit või wrap’i. Ühel päeval nägin seal ütlemata lahedaid suuri küpsiseid, nii 10-sentimeetrise läbimõõduga, 8 krooni tükk. Ostsin, proovisin, leidsin loomulikult, et pole päris see ja et tuleb ise teha. Pidid ilmtingimata olema kaeraküpsised, aga mitte kaerahelvestega. Sobiva alusretsepti leidsin Crème brûlée blogist, kohendasin ja täiendasin natuke. Tulemus sai äraütlemata maitsev, need on nüüd mu uued lemmikküpsised, kerged ja krõbedad. Sobiv läbimõõt oleks minu meelest nii 12 cm, pildil olevad on pisut väiksemad, sest pidid kohanduma karbi mõõtudega (jube, kuidas elu mõnikord raamidesse surub, kas pole? :P). Üteldagu mulle, miks peaks üks küpsis ilmtingimata pisike olema. Ei pea ju. Palju mõnusam on niisugune toekas tükk, millest närvuma isuga inimestele (ma ise küll selliseid ei tunne :)) tassi kohvi juurde kõhutäiteks piisabki.

Hiiglaslikud kaeraküpsised
(mugandatud: Crème brûlée toidublogi)

90 g võid
2 muna
100 g suhkrut
1 tl vanillisuhkrut või 2 sl rummi
230 g kaerakliisid
70 g nisujahu
2 tl küpsetuspulbrit
75 g sarapuupähkleid
75 g (valget) šokolaadi
(rosinaid)

Haki pähklid ja šokolaad (mitte väga peenelt), kasutada võib nii valget, tumedat kui piimašokolaadi. Sega kõik kuivad ained omavahel. Lisa sulatatud või ja lahti klopitud munad (ja rumm, kui seda kasutad) ning sega hästi läbi. Moodusta tainast pallid, suru peopesas lamedamaks ja vormi neist küpsetuspaberiga kaetud plaadile 0,5 cm paksused 10-12 sentimeetrise läbimõõduga kettad. Küpseta 210-kraadises ahjus kuldpruuniks ja krõbedaks (8-10 minutit). Lase jahtuda. Säilita pooleldi avatud kaanega karbis (aga ma hoiatan – ei säili! ;)).

8 responses to “Hiiglaslikud kaeraküpsised

  1. Kunagi, kui ma veel noor olin, olid rosina(!)-kaeraküpsised ainuke toit, mida ma teha oskasin. Kuni nad ühel hetkel muutusid kuivaks ja kivikõvaks (st valmistamisel, mitte seismisest :P), nii ma lõpetasingi.
    Aga siinseid võiks ju isegi proovida, eriti hea ka, et siin pole hirmsaid rosinaid. 😛 (Tegelikult mulle krõbedad ja kuivad rosinad nt kringli peal või küpsises täitsa meeldivad.)

  2. Sina ja rosinatega küpsised?! Millised luukered sul veel kapis on? 😛
    Ma täitsa kaalusin siinsetesse rosinate panemist, aga kuna mul olid käepärast ainult hiigelsuured, siis arvasin, et ega nad ikka midagi juurde ei anna.

  3. Tegin, väga head. Rosinaid ei julgenud sisse panna, kuna kartsin, et kärssavad ära.

  4. Aitäh väga hea retsepti eest. Tulid ülimaitsvad ning see kommentaar “Ei säili” peab väga hästi paika. Rosinaid ei pannud, aga sokolaadi ja pähkli (maapähkli) kombinatsioon oli väga hea.

  5. Merli ja Sipsik – aitäh tagasiside eest 🙂 Tore, et küpsised meeldisid.

  6. Pingback: Rukki-šokolaadiküpsised « Toidutegu

  7. Huvitav, kas kaerakliisid annab asendada ka kaerahelveste või kaerajahuga või mõlemaga (pool ja pool)? Või ei tule siis päris need…?

  8. Annaks asendada kindlasti, aga ma arvan, et siis ei ole tulemus päris sama (kerge ja krõbe). Aga proovi järele ja anna teada, kuidas välja kukkus!

Kommenteeri

