Kohvikeeks

Nami-namis tegeletakse kohviga – ehk kooskokkamine # 26 – kohv köögis. Ja kui ma nüüd ütlen kohvikeeks, siis ma mõtlengi k o h v ikeeks. Ei mingit lahjat lurri ega lahustuva kohvi pulbrit, mis on kohv õigust öelda vaid nime poolest. Ikka korralik kange kohv ja et oleks veel kohvisem – ka 50 g kohvipulbrit. Värskelt jahvatatud. Mul on see nõukaaegne kohviveski, aga väärt riist, teenib mind truisti nii kohviubade purustamisel kui käsitööseebi jaoks vajaminevate lisandite jahvatamisel.
Tulemus on päris põnev. Ja kohvine igatahes. Ma ütleks isegi, et minusugused isendid, kes oma ööune säästmise eesmärgil peale kella kolme päeval kohvi juua ei saa, peaksid selle keeksiga ka igaks juhuks õhtutundidel pikivahet hoidma.

Muuseas kaudselt pikivahega seonduvalt – mida teete teie, kui teile on öösel miski tõbi kergelt külge hakanud? Puhkate rahulikult päevakese? Mitte siis, kui te olete mina. Esiteks läksin ma tööle, ajasin asju ja kohtusin viie erineva inimesega kolmes erinevas kohas. Pärast seda oli olemine nõrgavõitu, nii et otsustasin siiski koju minna. Kodus hakkas tunduma, et ega see enesetunne nüüd nii halb ka ikka ei ole. Selge. Vinname suverehvid lagedale ja sõidame neid alla panema. Auto on viimase nädala seisnud puu all, kus igat masti varesed oma kevadisi tegemisi toimetavad ja selle tagajärjed on autokatusel.  Selge, jätkame. Käigem siis pesulas ka ära. Miks ma seda räägin? Ikka selleks, et teised nii ei teeks. 🙂 Mõtte tirida tolmuimeja välja ja võtta ka kevadine salongipuhastus ette, surmasin õnneks juba eos.

Kohvikeeks
(mugandatud: “Kelmikad keeksid”)

225 g jahu
1 tl küpsetuspulbrit
175 g fariinsuhkrut
150 g võid
4 muna
0,75 dl kanget kohvi
0,5 dl piima
75 g mandleid
50 g värskelt jahvatatud kohvi

Peale ja vormi puistamiseks:
50 g mandlilaaste

Sega jahu, küpsetuspulber, fariinsuhkur, hakitud mandlid ning kohvipuru. Lisa sulatatud või, lahti klopitud munakollased, kohv ja piim ning sega läbi. Vahusta munavalged ja sega ettevaatlikult tainasse. Vala tainas võiga määritud ja mandlilaastudega üle puistatud keeksivormi, puista ka peale mandlilaaste. Küpseta 175-kraadises ahjus 50 minutit. Kontrolli küpsust tikuga.

2 responses to “Kohvikeeks

  1. No see on nüüd küll kohvine. Ma pean piinlikkusega tunnistama, et kasutan söögitegemisel tihti lahustuvad kohvi (mul on küll üks kindel bränd selleks) ja kutsun neid kohvidessertideks :O
    Muide, ma kunagi nosisin suurtes kogustes šokolaadisse kastetud röstitud kohviube. Mõnus krõbistamine. Öösel vaatasin kell 3 lakke ja mõtlesin, et miks seda und küll ei tule 😀 😀 😀

  2. Kui nüüd täitsa aus olla, siis kasutan ma ise ka nii kookide kui magustoitude puhul aeg-ajalt lahustuvat kohvi, petab ära küll ;):) Aga ma leian, et juua see ikka eriti ei kõlba 😛

Kommenteeri

