Leibjuustu-tomatisalat

Kett on maas, nagu öeldakse. Mõnelt töölt saab puhkusele, mõnelt mitte, mõni töö alles algab, ja jääb vaid üle loota, et see on puhas rõõm. Ma tean, et ma võtan ennast kohe-kohe taas kokku, aga enne seda võiks keegi ära peita mu telefoni, autovõtmed ja arvuti. Ja keegi võiks mulle kooki teha, ma ise ei jaksa praegu :(. Seda, aga mitte vaarikate, vaid mustikatega, palun, aitäh! 😛

Vahepeal mõtlen ma üldsegi, et oleks hea kõvaketas hoopiski  üle kirjutada, haakida endast lahti kogu see mõttetu taak, mida meist igaüks omal kombel enda järel veab ja mis edasi liikumist mitte mingil moel ei kergenda. Aga see tähendaks ka, et tuleks ära anda kõik, mis on olnud ilusat.

Tuleks ära anda hommikud, mil pargis vilistas peoleo ja ma jäin jälle tööle hiljaks, sest ilmtingimata oli vaja kimbuke meelespäid kaasa korjata. Aastaid hiljem märkmiku vahelt leitud kuivanud metsmaasikavarred, mille kinkis kunagi mees, kellega kõik jäi pooleli, nii et see siiamaani mõnikord natuke hinges kripeldab, mis sellest, et vana arm on juba ammu roostes. Ööd sõpradega, mis venisid nii pikaks, et taevaserv hakkas juba heledaks tõmbuma, kui meie ikka alles veiniklaasi taga istusime. Hetked, mil aeg seisatas. Mälestus lendamisest, kui keegi tegi mind nii õnnelikuks, et Maa külgetõmbejõud kaotas kehtivuse. Suvehommik, mil Peipsi kohal heljuvast udust ilmus päikeseketta punetav serv. Jagatud rõõmud ja kurbused.

Ja n e i d  hetki ma ei saa ära anda, kuitahes palju mineviku varje ja kõhklusi ma selle nimel ka kaasas vedama peaks.

Leibjuustu-tomatisalat (kahele)
(allikas: Nami-nami)

pool jääsalatipead
100 g lollo rosso lehtsalatit
4 tomatit
175 g leibjuustu
purustatud musta pipart
värsket peterselli

Kaste:
1 sl punast veiniäädikat
soola
veidi purustatud musta pipart
1 purustatud küüslauguküüs
3 sl oliiviõli

Klopi salatikastmeained omavahel ning lase pool tundi jahedas maitsestuda. Aseta pestud ja kuivatatud salatilehed taldrikutele. Lõika tomatid viiludeks ja laota salatilehtedele. Tükelda leibjuust väikesteks rombideks või kolmnurkadeks ning aseta tomativiiludele. Maitsesta musta pipraga. Nirista peale kaste. Kaunista peterselliga. Soovi korral võib veskist veel veidi pipart peale jahvatada.

Kommenteeri

