Sõstra-kohupiimakook

Arvate, et keegi sellise ilmaga kooki enam ei küpseta? Vale puha. Ma kavatsen homme isegi leiba teha – ega elamises valitsev temperatuur enam oluliselt tõusta niikuinii ei saa. Peale selle tekkis mul täna südasuve kohta  õite veider isu – korraliku liha ja ahjukartuli järele nimelt. Ent see oleks nüüd vist siiski ilmselge suurushullustus.

Kui aga mitte kooki, siis mina ei tea küll, mida sööma peaks. Jäätist ja külmsuppi? Teine, heakene küll, aga mu suhted jäätisega ei ole valitseva ilma kaasabil küll kuigivõrd soojemaks muutnud. Nii et kook. Unustamata mõningaid olukorrast tingitud põhitõdesid, näituseks et ‘jahtumine’ on muutunud puhtteoreetiliseks mõisteks ja et toasoe või=sulatatud või.

Aga tegelikult ma palavuse üle eriti ei kurdagi, autos on konditsioneer ja maal on vesi. Sõbrad on hääd, puhkust on veel piisavalt ja muidu on kah tore. Kui minusugune suudab kasvõi paar päeva elada ainult hetkes, ilma mõtetega kolmsada sammu eespool tormamata, siis on elu juba ilus küllalt. Plaane ei tee, kättesaamatut ei igatse, lihtsalt olen. 🙂

Tänane muusika: Chris Rea “Gone Fishing”.

Sõstra-kohupiimakook
(allikas: “Sõstraraamat”)

Põhi:
75 g võid
55 g suhkrut
1 muna
100 g nisujahu
1 tl küpsetuspulbrit

Täidis:
400 g kohupiima
2 muna
100 g hapukoort
70 g suhkrut
250 g musti või punaseid sõstraid

Põhja valmistamiseks vahusta või suhkruga, vahusta juurde muna, lisa küpsetuspulbriga segatud jahu ning sega ühtlaseks tainaks. vooderda tainaga 26 cm läbimõõduga pirukavorm (praeguse temperatuuriga on seda kindlasti parem teha jahuste kätega). Täidise jaoks klopi muna suhkruga lahti, lisa kohupiim ja hapukoor, sega ühtlaseks ja vala tainale. Jaota peale sõstrad. Küpseta 200-kraadises ahjus 35 minutit.

7 responses to “Sõstra-kohupiimakook

  1. Elu on karm, ka mina tegin eile õhtul (õigemini küll öösel) leiba. Kui juba, siis juba:).

  2. Mul läks leivatainas hapnema 😛
    Ja tegin minagi täna ahjus kartuleid – koorega küpsetatult ja hilisema koore ja kalamarja lisandiga, salat kõrvale.
    Ja koogiks mustika-kohupiimakook jäätisega.
    Nii et ega need maitsed ole õhus praegu 😀

  3. No aga kuidas siis see kook ka maitses?

  4. Kook on hea oma lihtsuses, minu arvates parim samal päeval. Mustade sõstardega usun, et on veel parem – kuigi mulle punased muidu sümpatiseerivad, hakkasid selles koogis seemned natuke häirima.

  5. Väga hea kook, eriti ricotta kohupiimaga 🙂

  6. Ülimaitse kook tuli! Nagu alati minusuguse marjaarmastajaga juhtus-Panin sõstraid topelt ja sain veidi vedela pealmise osa, aga see ei rikkunud nüüd küll kooki, millest praeguseks(loe 3 tundi hiljem) on jäänud pannile vaid haledad riismed 😀

Kommenteeri

