Mustasõstrajäätis

Ongi kõik.

Marjad ja kukeseened on sügavkülmas, moosid on purgis, lõhnad, värvid, maitsed ja mälestused on jäädvustatud ning tallele pandud. Nahk on pruun ja juuksed pleekinud. Aeg on jälle selga tõmmata seni nurgas seisnud raudrüü. Meel tõrgub vastu, aga ilma selleta olen ma liiga kaitsetu.

Suvi ei ole veel läbi, aga ometi on mul tahtmine iseloomustada kõike omadussõnaga viimane. Viimane õhtune ujumine, seekord saatjaks metsa tagant kaikuv kurb ja kummaliselt uinutav sookurgede hüüd. Viimased üliküpsed mustad sõstrad põõsa küljest, mis said… jäätiseks. Viimane õhtu, mil ma vahtisin kaua vaikides taevast ja viimane langev täht, mis jättis tükiks ajaks helendava jälje üle Linnutee, ja soov, mis nüüdsest maailmaruumis rändab. Viimast korda Bruce Springsteeni “Human Touch”. You and me, we were the pretenders…

Ja lahkumine ise. Ma ei tõsta pilku tahavaatepeeglisse, sest ma tean, et tulen jälle, juba paari päeva pärast. Aga see pole enam see…

*

Ilmsesti pean ma kuidagimoodi põhjendama, miks minusugune peaaegu-et jäätisevihkaja otsustas äkki heast peast jäätist tegema hakata. Kõige lihtsam vastus kõlab: viimane õlekõrs🙂. Ma arvasin nimelt, et kui s e e  (paljukiidetud, ja tõele au andes – visuaalselt imeilus) isend ka ei suuda mind jäätise fenomeni mõistma panna, siis ma edasi ei ürita. Tulemus oli mõnusalt rammus ning kahtlemata märksa parem kui poejäätis (suuremat kiitust te minult välja ei meelita :P) ja ei ole isegi võimatu, et teen seda kunagi veel, aga mõistmisele lähemale see mind oluliselt ikkagi ei aidanud😛. Minu versioon nõudis algretseptiga võrreldes muidugi ka suuremat kogust musti sõstraid, samuti olin segamisel natuke hoolikam.

Mustasõstrajäätis
(allikas: perenaine.ee)

500 g musti sõstraid
100 ml vett
100 g suhkrut
400 g vahukoort
1 purk suhkruga kondenspiima

Pane mustad sõstrad ja vesi potti ning keeda 5 minutit. Lisa suhkur, kuumuta keemiseni ja keeda 3-5 minutit, kuni segu pakseneb siirupiks. Lase pisut jahtuda, püreesta ja suru läbi sõela. Jahuta toatemperatuurini.
Vahusta vahukoor pehmete tippudeni, nirista vahustamist jätkates sisse kondenspiim ja vahusta veel pisut. Kalla segu sügavkülmikusse minevasse anumasse ja nirista peale mustsõstrasiirup. Sega segu lusika või spaatliga kaheksaid joonistades läbi. Pane 5-6 tunniks sügavkülma.

3 responses to “Mustasõstrajäätis

  1. Värv on küll väga vinge! Ma pole ka suur jäätisearmastaja, kuid Soomes oli mõned aastad tagasi müügil mustsõstrasorbett – vot see oli ka mulle ahvatlus. Õnneks või õnnetuseks nad seda seal enam ei tooda🙂.

  2. Sinu retsepti sissejuhatus algas nii eheda kirjeldusega, et mul hakkas nii kiiresti möödaruttavast suvest kahju.

    Jäätis on aga iiiisuäratav!!!!

  3. Oi oi… kui valusalt ahvatlevad pildid…. Ja mitte ainult see siin, vasi kogu blogi on nagu tõeline kunstiteos! Minu respect! PS! Mul on Jõuluvanale juba sel aastal kiri valmis -jäätisemasinat soovin😉

Kommenteeri

