Õuna-kaerahelbe plaadikook

Õuntega on sel aastal üldiselt kehvasti. Ainus õunapuu, millel midagi küljes, on seesama igitubli poolmetsik puu, millest ma olen kirjutanud selle õunakoogi juures. Eelmisel korral maal käies korjasin endale tubli kotitäie kaasa. Pool sellest sai realiseeritud õuna-apelsinimoosiks. Sealjuures olin ma suutnud ära unustada, kas neid õunu oli vajalik koorida või mitte. Igaks juhuks helistasin asja täpsustamiseks emale. Õnnekombel ei võtnud ta telefoni vastu, sestap otsustasin omaenese tarkusest, et ei ole neid tarvis koorida miskit (ega ei olnud ka). Järgmisel päeval helistas ema tagasi ja ütles, et tema küll koorib :P, mispeale ma arvasin, et oli väga hea, et ma seda eelmisel õhtul teada ei saanud. Ma oleks neid õunu seal poole ööni koorinud! 😀 Mitteteadmisest on kasu – mõnikord :P. Ülejäänud poole kotitäiega tuleb veel tegeleda, erinevate õunakookide kujul siis eeldatavalt.  See plaadikook on näiteks üks tänuväärne võimalus, sest seda on lihtne teha, maitseb hästi, saab kiiresti valmis ja sisaldab päris ohtralt õunu.

Õuna-kaerahelbe plaadikook
(allikas: perenaine.ee)

Tainas:
300 g nisujahu
75 g jämedaid kaerahelbeid
3 tl küpsetuspulbrit
1 tl vanillisuhkrut
70 g suhkrut
50 g fariinsuhkrut
125 g võid
2 dl kohvikoort
2 muna

Kate:
500-600 g õunatükke
2 sl suhkrut
2 tl kaneeli

Sega jahu, kaerahelbed, küpsetuspulber ja suhkrud. Klopi munad lahti ning sega kohvikoorega. Lisa kuivainesegule vaheldumisi kooresegu ning sulatatud ja pisut jahtunud või. Sega tainas ühtlaseks ja vala küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile. Lao peale õunatükid ning puista peale suhkrut ja kaneeli. Küpseta 200-kraadises ahjus 20-25 minutit.

2 responses to “Õuna-kaerahelbe plaadikook

  1. No see õunavaesus on tänavu vist pigem Lõuna-Eestis mureks? Meil on vanemate juures õunu kohe küllaga, hommegi tuuakse mulle järjekordne kotitäis. (Aga see-eest on teil seeni vist kõvasti rohkem, kui Põhja-Eestis? Looduses valitseb ikka tasakaal, eks ;))

  2. Just nimelt, ütles ju juba Sammalhabe, et looduses peab valitsema tasakaal 😉 Seente vähesuse üle siinkandis tõesti kurta ei saa. Küll õunu on jälle järgmisel aastal 🙂

Kommenteeri

