Kookose-šokolaadi juustukook

Ma olen täiesti elus muidu. Endiselt.

Mõtted suunavad mõnikord vääramatult mingisse kindlasse suunda, kindlate maitsekombinatsioonide poole. Valem šokolaad+kookos=küpsetatud juustukook mõlkus mul meeles juba mitu aega ja sundis retseptialgusi üles kirjutama ja jälle maha kriipsutama. Kuni ühel heal päeval tekkis vaba aega kah.

See kook on nii rammus, et lausa patt oleks seda valmistada muul ajal kui sügisel. Mitte miski ei sobi siia juurde paremini kui klaas tummist punast veini, elus tuli, hämarduvas õhtus vastu akent rabisev esimene lörtsisegune lumi ja taustaks kõlav Tosca aaria “Vissi d’arte”. Selle viimase te võite muidugi asendada millegi muuga 😉 Ma olen muidu raudselt meeshäälte austaja, aga sellesse pilti sobis miskipärast erakordselt hästi just naishääl Puccinit laulma.

Kookose-šokolaadi juustukook

Põhi:
200 g Digestive küpsiseid
50 g kookoshelbeid
50 g tumedat šokolaadi
90 g võid

Täidis:
500 g toorjuustu
200 g tumedat šokolaadi
100 g suhkrut
3 muna
100 g hapukoort
75 g kookoshelbeid

Põhja jaoks purusta küpsised, lisa peeneks hakitud šokolaad, kokoshelbed ning sega kõik sulatatud võiga. Suru täidis küpsetuspaberiga vooderdatud 26 cm läbimõõduga vormi põhja ja pane pooleks tunniks külmkappi.
Täidise jaoks sega toorjuust suhkruga ühtlaseks, lisa hapukoor ja lahti klopitud munad. Sulata šokolaad vesivannil, lase veidi jahtuda ning lisa koos kookoshelvestega toorjuustusegule. Vala täidis vormi ja küpseta 180-kraadises ahjus 50 minutit.

7 responses to “Kookose-šokolaadi juustukook

  1. Kõlab liiga hästi, eriti minusugusele kookose armastajale 😛

  2. Oh, milline hõrgutis! Kaks imelist asja koos!

  3. Väga põnev kooslus. Ma olen kookose-brownie kooke teinud, aga toorjuustuga kõlab see palju toredamalt..

  4. Aitäh, Kairi, Elis ja Pille! Mulle tundus alguses, et kookos ja šokolaad toorjuustukoogis peaks olema väga tavaline kombinatsioon ning arvasin, et leian lademes retsepte. Aga kui esimese hooga ühtki ette ei jäänud, siis põhjalikumatest otsingutest võtsin nõuks loobuda.

  5. Aitäh fantastilise retsepti eest!
    Tulemuse oli imeline, võrratult maitsev!
    Ma lisasin koogile veel sulatatud šokolaadist, võist ja hapukoorest kokku miksitud glasuuri, kaunistuseks ikka kookoshelbed.
    Maiasmokad arvasid, et koogile on lisatud konjakit – ilmselt šokolaadi ja kookoshelveste kooslus tekitas sellises maitsenüansi.

  6. Aitäh tagasiside eest, Kristi!
    Kusjuures ma kaalusin, kas peaks lisama natuke konjakit, aga arvasin, et see ei annaks midagi juurde, maitseid isegi juba palju.

  7. Väga väga maitsev kook ! 🙂

Kommenteeri

