Kana-klimbisupp

Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Brendan Gill

Lähen puhkan jalga natuke. Kui spontaansusele enam üldse ruumi ei jää, asjusse suhtumine ilmselgelt ebavajalikul määral tõsiseks muutub ja kaine mõistus kogu aeg nii pagana m õ i s t l i k on, siis näib olevat saabunud viimane aeg kõigest jõust vastassuunas jooksu panna.

Noja talv, noh, on teine ilus ja valge jah, aga minu meelest oleks ta võinud küll heaga kuu aega hiljem tulla. Ma ei räägi siin sellest, et ma ei suuda oma kappidest leida mitte ühtegi villast salli (mina, kes ma omast meelest koon igal aastal vähemalt 2 salli!) ega saabaste sooje sisetaldu, et toa soojaks saamiseks tuleb ahju toppida terve mõistuse vastaselt suur kogus puid, et ma loomulikult ei taibanud õigel ajal suvist klaasipesuvedelikku talvise vastu vahetada et cetera. Ma räägin sellest, et kogu seda kenadust jätkub meil nüüd ilmselt lahkesti kaeda nii järgmiseks pooleks aastaks :P. Sellepärast ma hakkasin ka karjuma suusahullude kodanike arutluste peale teemal, kas rajad on juba sisse lükatud. Püüdke olla, tõesti! 😀

Kana-klimbisupp on selles ilmas muidugi raudselt omal kohal. Soojendav, väidetavalt täiesti tõestatult gripivastase toimega ja nostalgiliselt lapsepõlvemaiguline.

Kana-klimbisupp
(allikas: lapsepõlv :))

1 kana
3 l vett
5-6 kartulit
2 porgandit
musta terapipart
juurpeterselli
soola

Klimbid:
2 muna
2 dl piima
4-5 dl jahu
soola

Pane kana külma veega keema. Riisu vaht, lisa pipar ja petersellijuur (minu ema lisab puljongile värvi andmiseks ka mõned pliidiraual pruunistatud porgandiseibid) ning keeda kana peaaegu pehmeks, seejärel lisa tükeldatud porgand, umbes 5 minuti pärast ka kartul. Samal ajal valmista klimbitainas – klopi munad soolaga lahti, lisa vaheldumisi piim ja jahu. Kui kana on pehme, tõsta see taldrikule. Kui kartulid on keema läinud, tõsta teelusikaga supi sisse paraja suurusega klimbid. Klimbid on valmis, kui nad tõusevad pinnale. Eralda kanaliha luudelt ja serveeri supi kõrvale või tükelda peenemaks ning tõsta puljongi sisse tagasi. Kontrolli maitset, vajadusel lisa soola või pipart. Serveerimisel puista peale peterselli.

5 responses to “Kana-klimbisupp

  1. Vastassuunas joosta on hea, veelgi parem oleks aeg maha võtta.Mina seda tegingi.Kõvaketas saab tasapisi korda ja inimesed,keda oled ristteedel kohanud lähevad oma teed.Ja lõpuks polegi enam kahju,kuigi algul on hirmsasti kurb.Ja tulevad uued teed ja valikud.
    Mul on alati veidi nukker seda blogi lugeda, et enne retsepti on tähtis tundeline tekst,aga ikka leiab keegi pigem põhjuse midagi tarka öelda ahvatleva koogi kohta või retsepti täiustada.Siduv seos siiratel asjadel, mis lähevad blogijale KOOS korda on nagu vähem tähtsad.
    Ma näriks seekord selle klimbiretsepti kallal.Ja olen seda korduvalt ka oma blogis ja mujal teinud. No kanapuljongiga vm puljongiga klimbisupi klimbi sisse ei panda piima,vaid võetakse vastav hulk puljongit jahtuma.Kui piimaga klimbisuppi teha, on piim omal kohal.Aga see on vaid minu arvamus. Nagu arvamus, Sille, ka aja mahavõtmise kohta.:)

  2. Et esmajoones on tegemist ikka toidublogiga, siis retseptide kommenteerimine igati asjakohane, muud seosed, kuigi minu jaoks olulised, on niikuinii enam-vähem lõpuni mõistetavad ehk vaid neile, kes täpselt kursis, mis mu elus parajasti toimub. Need, kes mind isiklikult ei tunne, loovad seose paratamatult ise, kui tagamaid selgitamata vähe öeldes paljut väljendada, ja see seos ei saagi enam olla seesama, mis oli minu mõtteis.
    Mis klimbitainasse puutub, siis siinpuhul olen ma arvamusel, et see on puhtalt maitse (ja harjumuste) küsimus, maitse üle aga teatavasti ei vaielda 😉

  3. sõime kah just külmetusest ravimise eesmärgil kana-klimbisuppi (minu lemmik üldse!!!).. ja minu lapsepõlve-klimbitaigen on tehtud võiga… või-muna-puljong-jahu… katsetan seda võita varanti järgmisel korral!

  4. Ja ma vist pean ikka järgmisel korral puljongiga variandi käsile võtma 🙂

  5. Pingback: Kakaokissell. Nostalgilis-kunstiliselt « Toidutegu

Kommenteeri

