Mustasõstra-mandlikook kondenspiimaga ja hõõgvein

Elus olen nüüd jälle. Neli päeva puhkust ei tee inimesega imet. Teiseks inimeseks ammugi mitte. Ei olnud seda oodatudki. Aga kui saab jälle natuke iseendaks, siis võib eesmärgi täidetuks lugeda, premeerida ennast koogi ja hõõgveiniga – mina olen täiesti terve naine ja tahan seda kõike saada! – ja kui te olete mina, siis võtta lahti oma märkmiku ja leida, et keegi kaabakas on sinna juba üht-teist kirja panna jõudnud :P.

Ah soo jah, täiesti terve naine või mis – olgu see teile õpetuseks, et te iialgi puhkust ei võta 😀 – mina, kes ma muidu olen roostevabast terasest tehtud, korjasin justnimelt puhkuse ajal endale miski tõve külge. Nii et see hõõgvein siin täidab tervise parandamise õilsat eesmärki ;).

Hõõgveini tarvis võta pudel punast veini, lisa nelki, kaneelikoort, pipart, ingverit, sidruni- ja apelsinikoort, muskaatpähklit, tähtaniisi jms, maitse-eelistustele vastav kogus suhkrut või mett, soovi korral veidi apelsini- või viinamarjamahla, kuumuta umbes 80 kraadini (ära lase keema) ning jäta veerand tunniks kaane alla seisma. Kurna vürtsid välja, lisa paar supilusikatäit konjakit või rummi ja serveeri apelsini- või sidruniviiluga.


Mustasõstra-mandlikook kondenspiimaga
(mugandatud: Siit nurgast ja sealt nurgast)

Tainas:
175 g võid
180 g nisujahu
50 g rukkikliisid
50 g mandlilaaste
1 sl suhkrut
2 sl külma vett

Täidis:
300 g musti sõstraid
1 purk (400 g) suhkruga kondenspiima
200 g toorjuustu
50 g mandlilaaste

Haki külm või ja jahu segamini, lisa suhkur ja purustatud mandlilaastud, lisa külm vesi ja sega tainas ühtlaseks (seda kõike on lihtsam teha köögikombainiga, käsitsi tuleb natuke rohkem vaeva näha). Suru tainas pirukavormi põhja ja äärtesse ning pane pooleks tunniks külmkappi. Täidise jaoks sega toorjuust ja kondenspiim ning lisa mandlilaastud.
Seejärel küpseta külmast võetud põhja 200-kraadises ahjus 10 minutit. Jaota eelküpsenud põhjale mustad sõstrad ning vala peale täidis. Küpseta 180-kraadises ahjus 30 minutit.

One response to “Mustasõstra-mandlikook kondenspiimaga ja hõõgvein

  1. Ma täna teen temaga proovi.

Kommenteeri

