Marineeritud porgand

Lugesin töökuulutust. Ühte Eesti kõrgkooli otsiti ühe osakonna juhatajat. Nõudmised kandidaadile olid tavapäraselt röögatud. Omalt poolt pakuti vastu 35-päevast puhkust, huvitavaid kolleege (mida iganes see siis ka ei tähendaks) ja vajaminevaid töövahendeid (sic!). Fantastika. Ei peagi oma paber ja pastakas kaasas olema! Ma olen suisa lummatud.

Teine mõte tänasel päeval (tervelt kaks mõtet ühe päeva jooksul, see lõhnab ülemõtlemise järele või mis) –

toidufanaatikul on ikka rohkesti võimalusi valesti mõistetud saada. Kui ma seisan kell 17.30 hiigelpikas kassajärjekorras, korvis pudel viina, siis mitte sellepärast, et tööpäev oli nii vastik (mida ta muidugi v õ i s ka olla), et tahaks suurest masendusest viina jooma hakata, vaid sellepärast, et just nüüd ja täna on vaja ammu plaanitud vanilliekstrakt laagerduma panna. Ja kui ma torman õhtul kell 21.45 poe poole (dressides, hea veel, et sussid oli meeles jalast võtta), siis mitte sellepärast, et veerand tunni pärast enam veini osta ei saa, vaid sellepärast, et mul on vaja porgandi marineerimiseks veiniäädikat.

Pikemaks säilitamiseks see saadus ei sobi, aga muidu on tegemist mõnusa vürtsikas-magusa suutäiega.

Marineeritud porgand
(allikas: Kodukirja lisa Aed, sügis 2011)

700 g porgandit
4 nelgitera
jupp kaneelikoort
2 dl pruuni suhkrut
2 dl valge veini äädikat
2 dl vett
1,5 sl sinepiseemneid
soola

Koori porgandid, lõika kangideks ja blanšeeri keevas vees 3-4 minutit. Nõruta. Sega marinaadiained, kuumuta keemiseni ning keeda mõõdukal kuumusel 10 minutit. Vala kuum marinaad porganditele ja lase jahtuda. Kata kaanega ja hoia üleöö külmkapis.

3 responses to “Marineeritud porgand

  1. Vahva! Porgand on oma loomult suhteliselt magus juurikas ja kui just magustoidu poole asi ei kaldu, siis kui palju soola võiks miinimumina arvestada? Miinimum 1tl?

  2. Sussid võtsid ära, aga kas kingad ikka panid asemele või läksid paljajalu? 😉

  3. Kaili – ma panin täitsa vaba käega, sellepärast ei oska kogust öelda, ja korra unustasin üldse panemata, ei olnud ka sugugi paha. Aga ma arvan, et üle 1 tl vast ei panekski.
    Lenka – mina ja paljajalu? Sussidesse käib ikka 3 paari villaseid sokke 😉

Kommenteeri

