Porgandi-hapukoorekook

Viimase nädala jooksul on mult kaks korda küsitud, kas ma millestki muust peale toidu ka mõtlen🙂. Mõtlen, mõtlen. Ausõna.

Näiteks sellest, kas kunagi võiks saabuda aeg, mil siinsed plaadipoed lakkavad klassikalise muusika riiulisse paigutamast plaate nagu Helmut Lotti Goes Classic? Vähimagi valiku puudumisel olen suurema osa oma plaate niikuinii sunnitud mujalt tellima, aga sellised leiud ajavad mul ikka iga kord harja punaseks.

Ja jalanõudest, neist ei saa ma ikka üle ega ümber. Käisime kaasvõitlejatega kingapoes. Kuna ma oma arvamust õudse  disainiga toodete kohta tagasi ei hoidnud, siis oleks meid ilmselt pikapeale sealt välja visatud. Aga no ausalt – sellised kingad. Või sellised. Või sellised. Või sellised. K u h u te niisugustega lähete? Ja mis õigupoolest veelgi olulisem – k u i d a s? Otsejoones EMO-sse? Sarnaseid röögatusi oli valida muidugi veel hulgi, aga ma ei viitsi rohkem pilte otsida. Kas kusagil on mingi direktiiv, mille kohaselt tuleb Eestisse tarnida ainult inimeste jalale mitte mõeldud jalanõusid? 

Või siis sellest, et soovimisega tuleb ettevaatlik olla, võitegi saada, mida tahtsite. Ehk siis näib, et mina, kes ma olen endale eluaeg ihaldanud võimet kõigesse mitte nii tõsiselt suhtuda, olen sattunud teise äärmusesse ja ei suuda enam ülepea mitte midagi tõsiselt võtta. See ei olegi üldse nii tore, kui ma arvasin.

Ka sellest, kas on ü l d s e midagi, mis mul und ära ei võta. Sest mulle miskipärast näib, et ühel kenal ööl passisin ma ärkvel seetõttu, et jõin õhtul… piparmünditeed. Mis järgmiseks? Piim?!

Ja siis veel leekidest ja liblikatest ja tiibadest ja tulpidest.

Ning kui see kõik pähe mahub, siis on üsna ilmselge, et seal rohkemale enam ruumi ei jätkugi. (Või kui, siis ainult pardikoibadele ja õige natukesele porgandikoogile. :P)

Muusika: Pablo Milanés “Yolanda”

Porgandi-hapukoorekook
(mugandatud: blogi Maitse asi)

350 g porgandit
100 g suhkrut
2 muna
300 g jahu
75 g võid
1 tl küpsetuspulbrit

Vahele:
500 g hapukoort
1 dl suhkrut

Kaunistuseks:
50 g kookoshelbeid

Riivi porgand peene riiviga, sega juurde suhkur, lisa lahti klopitud munad, sulatatud ja veidi jahutatud või ning küpsetuspulbriga segatud jahu. Sega ühtlaseks ning määri ühtlase kihina küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile. Küpseta 180-kraadises ahjus 20-25 minutit. Lase jahtuda ning lõika neljaks võrdse suurusega tükiks. Tõsta kihid serveerimisalusele ning määri vahele ja peale suhkruga segatud hapukoor (hapukoort võib olla rohkem, et kook mahlasem saaks, aga sellisel juhul on see ilmselt mõistlikum valmistada kõrgemate äärtega vormi sisse). Lase üleöö külmas seista ning kaunista kookoshelvestega.

12 responses to “Porgandi-hapukoorekook

  1. väga hea retsept, eriti nüüd kus inimestel vitamiine kipub kehas väheks jääma

  2. Seda retsepti tahaks küll kohe järele proovida🙂

  3. Tegin, aga kahjuks ebaõnnestus. Tagantjärele mõeldes sai mul vist porgandit vähem, mistõttu põhi sai väga kuiv ja isegi rohke hapukoor ei immutanud seda ära. Kuid maitses hea ja läheb kordamisele🙂

  4. Ma kavatsen ka järgmisel korral porgandi kogust pigem suurendada. Võib-olla tuleks isegi jahu pisut vähem lisada. Selle porgandikogusega imbus muidu läbi küll, aga oleks võinud veel mahlasem olla🙂

  5. hea kook, eriti kookoskreemiga!
    Aga põhi ei tahtnud väga kerkida, milles asi võib olla?
    (kasutasin või asemel kookosõli.)

  6. Ega põhi väga palju ei kerkigi, või asendamine vaevalt põhjuseks oli.

  7. Tahaks juba ise teha seda kooki😀

  8. Ega siis pole muud, kui porgandit riivima🙂

  9. Kas porgand on enne riivimist toores? Lugesin kuskilt retsepti, kus soovitati porgand eelnevalt keeta:::??? Olen seda kooki 2 korda teinud ja mulle tundub, et on kuidagi kuiv, viimasel korral immutasin ananassimahlaga.

  10. Jah, siin peetakse silmas toorest porgandit. Kuivuse vastu aitab rohke hapukoor, aga täiendav immutamine on hea mõte.

  11. tundub he ja lihtne valmistada proovin kindlasti järele aga ei saanud aru kuhu või käib

  12. Retseptist välja ununenud -või käib sulatatuna tainasse🙂

Kommenteeri

