Caponata

Laisaks olla ma läinud, ütlevad lugejad. Ega need viimasel ajal tavalised kaks postitust kuus nüüd just eriti edumeelne küll ei ole, mis sest, et tegelik põhjus on arvatavale vastupidine. Aga ju mõnel sellisel hilisel õhtutunnil nagu tänane ikka aega leiaks. Lihtsalt mul on tunne, et parem on üldse jätta kirjutamata, kuna kirjutades sellest, millest ma tahaksin, tuleks kõigepealt sõnu hoolega valida, siis tsenseerida ja lõpuks tekstist veel lisaks mõned lopsakamad võrsed ära katkuda, kuni järel on paljad raod ja keegi nagunii enam midagi aru ei saa. Mitte et ilusaid või vähemilusaid või imekspandavaid juhtumisi olnud poleks, aga kas neid kõiki nüüd  ilmarahvale imetlemiseks seadma peaks, on üleüldse peamine küsimus.

Muidu ma räägiks. Ootustest ja pettumustest ja tervislikust ükskõiksusest, kogemuste ümberhindamisest ja korduvatest mustritest, maast ja mõisast ja majakatest. Aga mitte täna. Kui teada tahate, helistage ja kirjutage.

Vahepeal võib baklažaani ära tükeldada ja veini külmast välja võtta. Sitsiilia päritolu magushapul caponata’l on palju variatsioone ja serveerimisvõimalusigi mitmeid – soojalt, toatemperatuuril või külmkapikülmana, prae kõrvale või pastakastmena või eelroaks koos krõbeda saiaga (minu eelistus). Mõned retseptid nõuavad musti, teised rohelisi oliive; mõned palsami-, teised punase veini äädikat; mõned lisavad rosinaid või seedermänniseemneid; ühed kasutavad paprikat, teised jälle mitte. Nii et tehke nii, nagu mõistlikum tundub. Hea on ikka.

Caponata

Caponata

1 punane sibul
1 sellerivars
1 keskmine pommu
1 paprika
2 tomatit
2 sl kappareid
75 g rohelisi oliive
2 sl palsamiäädikat
soola, suhkrut
praadimiseks oliiviõli

Haki sibul, lõika seller, pommu, paprika ja tomat ühesuurusteks kuubikuteks. Kuumuta pannil õli ning prae selles järgemööda kõik köögiviljad, vajadusel lisa veel õli. Seejärel kalla kõik koos pannile tagasi, lisa palsamiäädikas, sega ja kuumuta mõni minut. Lisa kapparid ja poolitatud oliivid ning maitsesta soola ja suhkruga. Jahuta ning pane ööseks külmkappi. Serveeri koos krõbeda saiaga klaasi veini kõrvale.

Caponata

4 responses to “Caponata

  1. Panin tähele, et tsitaatsõna on kirjutatud ülakomata. Olen ka suur keelehuviline ning tean, et see peaks olema käänatud ülakomaga🙂 http://keeleabi.eki.ee/artiklid2/tsits.html
    Sõbralikult tervitab Teevi (mulle meeldis väga üks hiljutine keeleteemaline postitus)🙂

  2. Tõsi ta on. Ega ole minagi eksimatu🙂

  3. Näedsa kui mõnusat rooga saab teha ilma lihata!🙂
    Aga ma ei teagi, kas võtaks seda soojalt või külmalt. Üldiselt eelistan vist sarnaseid asju soojalt.

  4. Olen mina siis väitnud, et ei saa ilma lihata😉
    Kui ükskord jälle aega leidub, katsetame, kuidas parem on. Sinu poolt on külm vein, minu poolt caponata🙂

Kommenteeri

