“Ahvatluste aasta” raamatuloos

November, vaeseke, näib teiste kuude kõrval sootuks vaeslapsena, keda keegi sugugi ei armasta. Küsi kellelt tahes, ikka saad vastuseks, et see on kogu aasta kõige masendavam kuu. Pole ju talle jätkunud ei õisi ega värve, ei sära ega sarmi, sügisöö värviline muinasjutt on lõppenud, kõrvitsaist taas tõllad saanud, tinahall taevas ripub madalal pea kohal, päevad lühenevad aina enam ja enam, õhkki jäätub üsna pea, pikad ja pimedad ööd on täis kummalisi unenägusid ning halastamatu lõikav tuul lõõtsub üle lumeta lagendike, sundides igaüht mantlihõlmu üha koomale tirima.
Vale puha. Mina armastan teda kõigi tema tujukate tormide ja lühikeste hämarate päevade kiuste, ei igatse veel lumevalgust ega lange esimese lume härdusse, sest novembrilgi on ju ometi oma ainukordne saladus.

Niiviisi algab novembrimeeleolude peatükk raamatus “Ahvatluste aasta”. Raamat ise on nüüd lõpuks valmis ning ootab teid raamatupoodides. Minu töö on tehtud, sõna lugejatel.

Ahvatluste aasta

Asjaosalistele suur tänu! Aitäh, kirjastaja Tiina ja kujundaja Jan! Aitäh nõude laenamise ja kaasa mõtlemise eest: Helen (alias Lenka), Jane, Piret, Maarja, Anu, Mariza ja Mare! Ja otse loomulikult eriti suur aitäh kõigile, kes kooki süüa aitasid!

“Ahvatluste aasta” kaks eksemplari loosin välja ka Toidutegu lugejate vahel. Loosimises osalemiseks kirjuta palun selle postituse kommentaaridesse, missugune kuu aastast meeldib Sulle kõige rohkem ja miks. Kommentaare ootan 30. novembrini. Minu enda lemmik-kuu saate teada raamatust :).

Muusika: I Muvrini “Qui sin’a l’umanita”

85 responses to ““Ahvatluste aasta” raamatuloos

  1. Üldiselt meeldivad mulle talvekuud, kui muidugi lund ja miinuskraade on. Kõige meeldivamat ei oskagi öelda. Ehk detsember, sest on mingi lootus, et tuleb lumi (soovitavalt palju) ja miinuskraadid (soovitavalt palju). 🙂

  2. Minu lemmikkuu on mai. Sest mais õitsevad kirsipuud ja ärkavad õunapuud. Lumi on sulanud ja loodus puhkeb taas õide.

  3. Gea Römmel

    Lemmik on august! Super soe vesi, sumedad ööd ja peamine – pole sääski!

  4. Kärt Rohtmets

    November! Külm, karge. See tunne, et kohe tuleb lumi, talv, jõulud! Kook ahjus, küünlad kaminal, tuli kaminas.

  5. August, kindlasti! Kõik on nii küps ja valmis ja täidlane. See täiuslik hetk enne seda, kui kõik kõdunema hakkab!

  6. Mulle meeldib juuli, sest siis on soe, kõik õiteilus ja palju marju, millest kooki teha.

  7. Oktoober vist. Loodus on värvikirev, aga mitte veel hääbumas, vähemasti mitte siin, Kesk-Euroopas, kas ma praegu elan. Viinamarjad ja virsikud on küpsed. Inimeste akud on alles suvesoojust täis. Õhtud ei ole veel liiga pimedad, aga parasjagu, et kutsuks teetassi ja hea raamatuga kamina ette.

  8. Kriszta Tóth

    See kuu, mis algab augusti keskel (ning järelikult kestab septembri keskmeni). Hiljuti see aeg tähendab mulle Eestit. Rahu ja jahedus, merekohin, Tartus aga juba kohati õhtune tõrvalõhn. Pohlad, metsad, rabad, kasside hilissuvekleidid seljas…

  9. Üks väga ilus talvekuu – rohkelt värsket paksu kohevat lund, mitte väga palju miinuskraade, selged ööd kuuvalguse ja tähistaevaga, lumi sätendamas silmapiiril. Ja vaikus, sama suur ja sügav ja süütu ja rahulik nagu lumigi : )

  10. Voila! Raamat väljas nagu naksti! Palju õnne, pikka iga ja uut inspiratsiooni püsiväärtuste propageerimisel!
    Mis puutub minu lemmikkuusse, siis selleks on ilmselt ka mai ja soe ning valge aeg. Või kevad üleüldiselt, kui tärkavad lilled, lehed, õhk on headest aroomidest paks (vabandust, allergikud!). Ja iga päev on (botaanika)aias midagi uut nina mullast välja pistnud.
    Eks igal ajal võib end hästi tunda ja tore olla. Külmus ja liikumisraskused paksus lumes mulle ei meeldi, aga ka selles on midagi head, nt see, et just sel ajal on kõige mõistlikum minna sanatooriumisse paketiga, millest vaba aega üle ei jää (st nautled täie raha eest – tead ju küll, MILLISELE paketile ma vihjan), et vaatamisväärsusi nautima minna.
    Kuidas seal ‘Bullerby lastes’ öeldigi – meil on igal ajal tore, olgu kevadel, suvel, sügisel või talvel.
    Loodame, et ongi – kõiki neid kooke küpsetades nüüd ja alati.

  11. No lõpuks ometi! Ma olen juba korduvalt raamatupoe riiuleid piielnud, kas juba ei tule, kas juba ei ole.. eilegi, aga mitte täna! Seega põhjust ikkagi uuel nädalal läbi hüpata, igatahes.

    Lemmikkuuks on ilmselt kas mai, kus kõik kiirelt tärkab, või pigem isegi oktoober, mis lihtsalt upub värvidesse.

  12. Palju õnne raamatu ilmumise puhul! Väga kaunis ja ahvatlev kaanepilt.

    Mulle meeldib kõige rohkem juulikuu, sest siis on enamasti ka Eestis ilusad suveilmad, on soe ja mõnus ning loomulikult on sel ajal juba paljud marjad-puuviljad valminud ja saab mõnusaid magustoite valmistada 🙂

  13. Mulle meeldib kõige rohkem august, sest siis on ilmad kõige mõnusamad ja kõik värske oma aiamaal valmis:)

  14. Mulle meeldib juuli – peamiselt sellepärast, et armastan sooja ja meres ujumist, nii et juulikuust veedan enamasti mingi osa mere ääres suvitades. Lisaks valmivad siis metsas ja aias paljud maitsvad marjad, saab juba värskeid kartuleid ja tomateid kurke, nii et söögilaud on rikkalik ja maitsev. 🙂 Ja sinu raamat tundub väga ahvatlev, tunduvad olevat mõnusalt kodumaised küpsetised.

  15. Mulle meelib talv, kuudest jaanuar…aasta algus, paks lumi, süda ootust ja lootust algava aasta eest täis…

  16. Kui mõtlen kokkamise seisukohast, siis ehk suvekuud, kui on palju värskeid marju, millest maitsvaid kooke saab teha 🙂

  17. Palju õnne raamatu ilmumise puhul! See on väga tähtis ja sulnis hetk.
    Lemmikkuud ei oskagi öelda, Arvan, et terve aasta on mu lemmik. Kõikides kuudes on midagi, mis meeldib. Aga kui nüüd tõesti peab valima, siis ehk august, sest augustis on segatud kaks aastaaega – on veel suvi kõikide oma rõõmudega, aga hommikutes on juba tunda sügise lõhna, mis on iimehea. Selline vahelduvust kandev hetk omakorda ei lase ära unustada aasta ning ka elu ringkäiku.

  18. Palju õnne raamatu ilmumise puhul! Mulle meeldivad juuli ja september, esimene metsmaasikate, teine seente pärast. Pole midagi mõnusamat kui korviga metsas käia :).

  19. Minu lemmikkuu on juuli, sest siis on päikselised päevad ja soojad õhtud ning palju värskeid marju 🙂

  20. Ma armastan detsembrit ja juunit üheaegselt. Aga ilmselt peaksin neist ühte valides tõdema, et ei suuda seda teha. Juunis on minu ja mu väikevenna sünnipäevad ning peres suureks traditsiooniks saanud Jaanipäev (kutsume sõbrad kokku, mängime mängime, sööme häid sööke ning käime jaaniussikesi otsimas) Detsembris armastan see-eest jõulumaagiat, kohevat valget lund, küünlaleeki ning isaga metsast toodud jõulukuuse värsket aroomi. Need kaks kuud on tähtsad just nimelt perekondliku ettevõtmise tõttu. Võrratud oma kätega valmistatud söögid ning sõbrad-sugulased-pere üheskoos.

    🙂

  21. August! Sest august on rahumeelne, soe suvekuu, kus viljad juba valmivad ja õhtud kuidagi eriliselt õdusad on.

  22. Septemberi lõpp-oktoobri algus. Eelkõige seepärast, et on veel veidi tunda möödunud suve soojust ja päikese silitusi põsel. Eriliseks teeb selle kuu imeline värvidemäng, mis looduses toimub. Kõige enam meeldib see aeg, kui mingi osa lehti on juba maha sadanud, aga mitte kõik. Saab rahulikult lehtedes jalgu sahistada ja sügisvärve nautida.

  23. Värskus ja seda on minu jaoks kõige rohkem maikuus.
    Juhan Liivi appi võttes:
    Mai hommik
    Õrn maikuu hommik imeilul koitis.

    Kõik linnud hõiskasivad üheskoos

    ja kastekullal hiilgas iga roos,

    mis mururinda rikkalikult toitis.

    Sääl jarve pinnal tõusev päike loitis,

    ta peegel säras kuldses värvivoos

    ja nagu hingas pehme ohu hoos, –

    mu silm ta pinnal igatsevalt uitis.

  24. Mai 🙂 On koguaeg meeldinud, kuna kannab endas suurt suveootust. Ja need maikellukesed…. Kuid sel aastal sai maikuu veel armsamaks, kuna siis toimus üks ilus sündmus isiklikus elus 🙂

  25. Minu lemmikkuu on aprill, kuna siis on kevad õhus, kõik läheb roheliseks ja suur talv jääb selja taha, aga mis peamine- aprillis sündis minu armas tütar:)

  26. Minu lemmikkuu on mai – kevade viimane kuu ja minu tutre sunnikuu.

  27. kristi luik

    Minu lemmikuu on juuli, siis on soe ja päikseline. Tubli Sille -väga magusa raamatu ja suure teostusega oled hakkama saanud!

  28. Minu lemmik kuu on august, sest siis on loodesus kõik nii lopsakas. Üritan ka puhkuse sellele ajale sättida. Nii mõnus on hommikul ärgates läbi niiske muru aiamaale lipata marjapõõsaid tühjendama, valida puu otsast üks valgeklaar, kasvuhoonest mõni tomat haarata ja tuppa naasta hommiku sööki valmistama. See on samuti alati nagu aeg enne millegi uue algust – septembrit, mil tuleb naasta tööle või kooli.

  29. Minu lemmikkuu on mai, see on kauneim kuu aastast, sest hing on täis suve ja soojuse ootust. Värskelt lõhnav loodus ja tunne, et hing on kerge ja helge. See on kuu, kus ma naudin maitsvate toitude valmistamist, sest tundub, et kui hing on kerge, siis lähevad ka toidud “õhku” mitte kehasse 🙂 Hea lohutus, aga alati toimib.

  30. Toidutegu olen jälginud ja lugenud juba üsna pikka aega. Ja seda aega oen nautinud, sest kui retsept ning valmistamisõpetus on selgelt ja arusaadavalt kirjas, siis ahvatleb see ka ise proovima. Aitäh nende maitseelamuste ja õpetus- ning soovitussõnade eest!
    Minu jaoks on meedivaim kuu aastast september. See on aeg, kui aed, põld, mets, raba pakuvad külluslikult kodumaist toitu. See on aeg, mil suvised annid on juba hoidistena talveootel ja sügisel valmivad viljad saavutavad küpsuse ja annavad kindluse talv “edukalt üle eada”. Loodus hakkab end sättima puhkama ning jõudu koguma uueks kevadiseks ärkamiseks. Kuu lõpus saabub rahulik nö kohvinautimise aeg ning jõulusagimisteni on veel veidi aega. (Tänavune september-oktoober olid eriti nauditavad!).
    Loodan, et köök ja köögitoimetused ahvatlevad Sind ka edaspidi ning jagad ka meiega ikka oma kogemusi ja huvitavaid leide!

  31. Lemmikut otseselt pole. Aga kõige erilisem on arvatavasti märts, sest siis on kevadeootus kõige suurem. Ootus, et loodus näitaks tärkava elu märke, lootus kuulda rõõmsat linnulaulu ning hea õnne ja sooja päikse korral näha ka esimesi uniseid mutukaid. See kõik annab ka elule värvi ja rõõmsust.

  32. Lapsepölves oli see detsembrikuu, sünnipäev ja jöulud ning vana aasta ärasaatmine. Täna enam nii väga sünnipäevast ei pea, köögi möttes vist on ikka august- marjad ja metsaannid. Kooke saab teha palju-palju.

  33. PS Millal miljon (külastust) kukkus? Millalgi sel nädalal? Väga lahe! Mõtle – isiklik miljon! 🙂

  34. Minu hääle saab aprill. Eks teiste põhjuste seas tuleb ka egoistlik noot sisse, sest just aprillis on mu sünnipäev :). Kuid ka ilma selle peo-kingi-koogiküpsetamise faktorita ootan ma pikisilmi iga aasta, millal see esimene päris kevadkuu tuleb! Kui varbad enam järsku iga kord koju jõudes märjad ei ole ja kui aias saab lillenupse piilumas käia ja kui iga päev aknast välja vaadates tundub, nagu oleks maailm vahepeal, sinu ärkamist ära ootamata, täielikult uueks sündinud. Kui saab mööda linna joosta ja täiesti ausalt rõkata, et kevad on südames, kui päevade pikemaks venimine saab ametliku kinnituse ja kui kõik see uus energia ka sinu rutiini end sisse seab ning talvest üles raputab. Uued Algused algavad tihti just aprillis. Ja midagi ilusamat on raske välja mõelda.

    🙂 palju õnne veel kord raamatu puhul!
    K.

  35. Palju õnne!
    Mulle meeldib juuli. Päike, meri, maasikad, karikakrad…

  36. Mulle meeldib märts- päevad lähevad pikemaks, lumikellukesed tärkavad, kõik loodus ärkab.

  37. Önnitlen! Ma loodan, et kui ma detsembris Eestisse tulen, raamatut veel saada on.
    Minu lemmikaeg aastas on vananaistesuvi. Vahel septembris, aga vahel ka oktoobris. See on eriliselt önnis aeg. Ja muidugi, sygis ei peta ja sygiselaps olen ma ise ka.

  38. Aprill. Sest kõik kõige ilusam on veel ees.

  39. August. Kus ilm on veel soe ja suvine, kus merevesi on veel soe ja ujumiskõlbulik ja kus aias valmivad kõik maitsvad asjad.

  40. Loen igat Toidutegu kannet köditavas hingelises soojuses.
    Käisin Rahvaraamatu ja Apollo Tartu osakondi piidlemas, millal kyll ta ilmub…tuli tulla varem yle mere.
    Tänan sisukate kannete eest!
    Önnitlusi raamatu puhul!

  41. tumevalge

    Loen seda blogi juba mitu aastat. Lihtsalt, huvist toiduretseptide ja mõnusa kirjutamisstiili vastu. Aastaringis on minu lemmik veebruar, karge ja valge. Külmakraadidest karastunud õhk kõnnib tänavail ja aknad on täis valgeid jäänelke. Muidugi juhul kui ikka on lumine talv.

  42. Minu lemmikuks on mai. See tunne, et kogu suvi on veel ees, et väljas ei lähegi pimedaks ning võib hilisõhtul võtta Wernerist topsitäie café lattet ning jalutada hea sõbraga mõnusasti juteldes Toomel, Supilinnas, Karlovas ja Tammelinnas kas või hommikuni. Sirelite lilla vahupits, kastaniküünlad, õunapuud ja esimene soe vihm, piibelehtede lõhn ja ööbikud Emajõe ääres – sellele kõigele mõeldes tunnen end õnne- ja tänutundega täidetuna.

  43. Minu lemmik on juuni- loodus on lopsakas, suvi alles algab, esimesed maasikad meelitavad turule :-p

  44. Palju õnne!

    Ma ei oskaks valida aga kui ma pean siis ehk juuni.
    Kui ma väike olin algas juunis koolivaheaeg. Ning Päike oli kogu maa juba kaunilt suviseks soojendanud. Juuni päevad on aga lõputud, võta raamat mil iganes kätte ja väikese valgusega saab ikka loetud. Hein aga pidi olema tehtud jaanipäevaks. Mäletate, värske heina lõhna kui see lakka viidi? Või kastet jalge all kui Jaanipäeva koidikul kiigelt koju tulite? Seda teadmist et terve suur suvi on veel ees, sest alles on juuni… Ja esimesi maasikaid ja oma lõhnaga hullutavaid muulukaid.

  45. Palju õnne raamatu puhul!
    Tahtsin alustuseks kirjutada maikuu, kuid siis hakkasin mõtlema, ja pea igas kuus on midagi mis meeldib ülekõige, eriti nüüd taas Eestis elades, kus kontraste rohkem aastaaegade vahel.

  46. Juuli … suvi, päike ja sünnipäev 🙂

  47. Raamat tundub äärmiselt huvitav!
    Minu lemmik on september, sest siis valmivad paljud aiasaadused ja ilmad on ilusad ning nauditavad, loodus on värviline ja õhk juba veidi karge. Septembrikuus on kõik uus! 🙂

  48. Jumaldan juulit, mustikate ja rooside kuud! Võin tundide kaupa mustikametsas külitada, taevasse sööstvaid mände imetleda ning lihtsalt olla, teadmata millestki midagi.

  49. ene blumberg

    augusti keskelt septembri keskele – või mil iganes. Vananaistesuvi

  50. Mulle meeldib aprill, sest see on mu sünnipäevakuu ja siis on vaaritamist ja tralli palju 🙂 Ja muidugi sulab lumi, lilled ärkavad, linnud laulavad jälle ja mul on siis alati palju motivatsiooni ja energiat 🙂 See on nagu talveunest üles ärkamine 🙂 Kui köögi poole pealt rääkida, siis mulle meeldib hakata kevadel rohkem värskemaid ja kergemaid toite tegema..ja kui energiat on, siis olengi kevadel palju köögis 😀

  51. Tihedas rebimises mai, juuli ja augusti vahel tuli seekord võitjaks juuli. palju värsket kraami, millest süüa teha, lahedad üritused ja kuumad rannailmad viisid võidule. Ootan juba.

  52. Minule meeldib oktoober. Siis on mu sünnipäev, lehed on mõnusalt kuldsed! Tekib selline ootuse tunne…

  53. Meeldivad kõik kuud… sest igaühes on midagi mida oodata 🙂

  54. Mulle meeldib mai. Siis kõik tärkab uuele elule. Igal aastal tahaks mais minna põllule kepsutama 🙂 (vahet ei ole, kas olin 20 või nüüd kui olen juba natuke vanem) See kevade ürgne kutse uuesti üles ärgata.

  55. Minu lemmikkuu on juuni. See õunapuu õhetav roosa ja sirelililla, piibelehtede lõhnav lumm. Tärkavad rabarberid ja murulauk. Värske suur ootus. Suve ootus. See kulmineerub kõik algavas juunis.

  56. Minu lemmikuks on september. Kõik on koduaias lõpuks valmis ja saab inspireeruda kõigest tervislikust ja enda kätega tehtust! Lisaks see lõhn õhus, mis ütleb, et suvi pole veel päriselt möödas, kuid varsti tuleb sügis- minu arvates on see nii melanhoolsalt kaunis! Loodus võtab ennast enne päris sügist kokku ja annab meile nii palju selles kuus! Septembrile lisab selle ekstra midagi ka minu jaoks vanaema aias hiliselt valmivad vaarikad, mis on nii maitsvad ja täielik vitamiinipomm, need hoiavad tervena kogu järgneva külmaperioodi!

  57. Mulle meeldib september – minu lemmikviljad – ploomid ja kõrvitsad on siis küpsed, loodus vahetab värve ning õhus on tunda veel suve viimast magusat lõhna. Kõik muutub meie ümber ning vahel ka meie sees. Tassis aurab ingveritee ning ploomi-martsipanistruudel ootab ahjust välja võtmist.

  58. Minu lemmik on mai kuu, sest siis on õhk juba selline mõnus ja magus, saab teha esimese korraliku grillipeo või võtta ette ühe tõsisema väljasõidu. Mulle meeldiv väga ka august – kuldsed viljapõllud ja lookas marjapõõsad. Talvekuid ma üldiselt ei salli, mis sest et detsembris on mul sünnipäev ja jaanuar on selline ainus kuu aastas, kus ma saan hingata. siiski jääb lemmikuks ikkagi mai. Lillepeenrad tärkavad ja elu läheb uuesti käima. Õhk on täis igasuguseid helisid ja saab juba istuda järve ääres kiigel, kõlgutada jalgu ja mõelda eesseisvale.

  59. Katrin U.

    Mulle meeldivad kõik kuud, sest igas kuus on midagi, mis on mõnus. Aga kui üks neist mingil põhjusel välja tuua, siis vast aprill. Küllap seepärast, et siis algas minu ajaarvamine ning samuti saabus samas kuus mu poeg. Aprillis saab enamasti uudistada esimesi õitsejaid aias ning looduses. Ja muidugi nartsissilõhn, olgu või lillepoest (kui kevad on hiline), aga see on kindel märk, et kevad oma värskuses on käes!

  60. Minu lemmik on mai. Loodus tärkab ning kolm tõelist suvekuud on veel ees.

  61. August! See on kuu, millest suurema osa veedan looduses omi mõtteid mõlgutades ja nagu muuseas saaki korjates. Augusti alguses saab rohkelt marju noppida ja kooke küpsetada. Teises pooles saab aga perekonda rõõmustada värskete köögiviljade ja seeneroogadega!

  62. Talvekuud, eriti detsember! Mõnus on istuda küünlavalgel, juua soojendavaid jooke, küpsetada maitsvaid roogi, eriti jõuluroogi..piparkoogi lõhn on vist terve talv kodus. Ja milline vapustav tunne on sumbata läbi paksu valge lume Eestimaa metsades..

  63. Märtsikuu,õhus on tunda kevadet ja samas saab käia veel suusatamas.

  64. Minu lemmikkuu on detsember. Jõuluootus tekitab pühaliku meeleolu, sisemine rahu, aeg kulgeb aeglasemalt.

  65. Lemmikuks on august.Mulle meeldib soojus ja küllus mis on selles kuus.Aga vahel on lemmikuks november küünlavalguse ja rahuga või siis märts mereäärse mudalõhna,päikese ja eriliselt värske õhuga.Tänud vahva blogi eest.Pole eriti suur blogide lugeja aga ükskord sefiiri tordi retsepti otsides jäi see silma ja on siiani minu lemmikute hulgas.

  66. Mina armastan väga septembrikuud. Kohtuvad suve lõpp ja kauni sügise algus.

  67. Väga raske on valida, sest igas kuus on midagi erilist. Ehk oktoober, kui kõik on värviline. Või mai, kui kõik õitseb. Või august, kui õhus on õunalõhna.

  68. Meeldib see….mis parasjagu on….ükskõik siis kas lumine,vesine,päikeseline,tuuline,värviline,hall,karge,soe,pehme….Elu on nii ius ju …. :))

  69. Mulle meeldib oktoober, just nende värvide ja läheneva karguse pärast.

  70. Mulle meeldib mai, sest päike paistab, päevad lähevad pikemaks ja ikka soojemaks, loodus tärkab, nii ilus rohelus kõikjal ja värske olemine. Algab suve ootamise aeg. Raamatul on tore pealkiri ja kindlasti ahvatlusi täis.

  71. Palju õnne Sulle ja edu Su südamega tehtud raamatule!
    Armastan aprilli, sest siis õitsevad mu lemmiklilled – sinililled – ja ees on veel suurem osa kevadest – mu lemmik-aastaajast!

  72. August… on soe, on sünnipäev, ja inimesed on selleks ajaks juba välja puhanud, päevitunud ja õnnelikud…

  73. Minu lemmikaastaaeg on suvi… ja kui sealt üks kuu välja valida, ei teagi, kas juuli või august. Juulis on puhkus, vabadus, suvi on saavutanud küpsuse. August on küllusekuu, sünnipäevakuu ning tumedate ööde tähistaevas. Samuti meeldib mulle kevade värske rohelus, üleüldine õitsemine, linnulaul… Aga et nüüd üks kuu välja valida, olgu siis juuli oma soojade ilmade, rõõmu ja vabadusega:)

  74. Minu lemmik on kindlasti september. Need kergelt karged õhtud, niidetud muru ja heinapallid, kasvuhoonest nopitud kaua kasvatatud kaunikesed. September on see aeg, kus loodus on mõnusat küpset lõhna täis. Moosi- ja mahlategu on hoos, täisvalmis õunad ja marjad ootavad korjamist. Metsas on seened ja mustikad. Metsa seenele ja mustikale minekut ootan aastas vaat et kõige rohkem. Mets oma rahus ja vaikuses, veel ei ole külm ja enam ka mitte nii soe…see on parim viis kvaliteetaega enese seltsis veeta!

  75. Palju õnne selle uhke raamatu ilmumise puhul! Kui ma selles loosis seda ka ei võida, siis ostan endale kindlasti, või veel parem – kirjutan jõuluvanale.
    Minu lemmikkuu on juuni – pojengide lopsakad õied, viimased tulbid ja muidugi jaanipäevaootus, esimesed maasikad ja maasikatordid 🙂

  76. Suudan nautida tervet aastaringi, aga eriline ootuss on viimastel aastatel olnud kevade järele, sest nii-nii palju on märgata just kevadel. Kõik tärkab ja on nii puhas ja ere. Alguses tilgub katuse servalt natuke lund, siis juba lumikellukesed ja järsku juba sirelid õitsevad ja saab paljajalu ringi joosta. Samuti on kevade puhul lemmikuks vahtramahl, kasemahl, noored nõgesed, naadid ning lisaks veel enda kasvatatud taimedest tulev rõõm.

  77. Noo, seda raamatut olen küll pikisilmi oodanud. Loodetavasti pole jõulumees mu aadressi ära unustanud…:)
    Tegelikult on nii, et ühte lemmikut on raske välja tuua. Mina oskaksin pigem esile tuua kòigist aastaaegadest vähemalt ühe kuu, mis on teistest kuudest kuidagi natukene erilisem. Näiteks kevadel vòiks selleks olla märts, kus kõik sulab ja juba on tunda, et nüüd kohe, kohe kòik tärkab. Suve lemmikkuuks on vast juuni oma sumedate suveöödega. Oktoober on aga mònusalt värviline. Ja talvekuuna (mitte küll kalendri järgi) tooksin esile novembri lòpu, detembri alguse, kus kòik on kuidagi jõuluootuses ja hinges on ikka mingi selline ootus ja ärevus.
    Edu ja ega siis üks raamat ilma teiseta saa jääda!…:)

  78. Lemmikuks on juuni kui ilmad hakkavad mõnusalt soojaks minema aga pole veel liiga palav.

  79. Ei oska küll lemmikut kuude hulgast välja tuua – igaühes on miskit, mis meeldib. Raamatule edu!

  80. Minu lemmik on september, eelkõige väga proosalisel põhjusel – mul on siis sünnipäev;) Mulle meeldib, et kärtsu ja mürtsu täis ja (enamasti) lämbe suvi on möödas ja kõle ja porine (kuigi ilus-värviline) sügis pole veel alanud, september on täpselt paras. 🙂
    Palju õnne raamatu ilmumise puhul ja lennukat kirjasulge (kerget klaviatuuriklahvi?) edaspidi ikka ka!

  81. Minu lemmikkuu on mai, just see aeg kui metsas on puudel õhkõrn roheline loor ümber ja aias hakkavad taimed mullast välja tulema. Kõik looduses on jälle uus ja värske. Üle pika talve saab toidulauale jälle rohelist – esimesi noori naate ja nõgeseid näpistada, nii salatisse kui pirukasse.

  82. Lemmikuks on detsembrikuu… Polegi varem sellele nõnda mõelnud, kuid detsembris on alati selline mõnus rahulik ootuste tunne (pärast suurt kiiret muidugi!). Ka sünnipäev on detsembris, seega on peale jõulude veel midagi oodata 🙂

  83. lemmikkuu on august. Siis on minu sünnipäev! ilmad on veel soojad, ööd tähti täis ja sirtsud laulavad.

  84. Mai. Mõnus kevad on käes, suvi paistab, päevad on pikad. Ja rabarber on kohal 🙂

  85. Aitäh kõigile kommenteerijatele! Näib tõesti, et terves aastas on midagi ilusat, sest mainimata ei jäänud ükski kuu.
    Raamatu omanikeks saavad loosi tahtel Eve Hamouie ja Katrin U.

Kommenteeri

