Tomati-basiilikusupp

Augustikuus mõtlen ma peamiselt ainult toidust (kui see kedagi imestama paneb, et minusugused siiski kaksteist kuud aastas 24/7 toidust ei mõtle :P). Sest augustikuus lihtsalt on kõike nii palju. Vaevalt olen ma valmis saanud maailma lihtsaima ja maitsvaima taldrikutäie türgi ube parmesani juustuga, kui juba trügivad mu mõtteisse suvikõrvits ja pommu; mustade sõstardega mannavaht; arbuus sinihallitusjuustuga; päikesepaitatud tomatid, millest kunagi küllalt ei saa, kümnel erineval moel;  ja aus sealiha ja noored porgandid. Ja praetud ahvenad – kui keegi tänapäeval veel vaid viitsiks kalale minna.

Kalapüüdmine kujutas endast lapsepõlves päris kindlasti protsessi, tunde ussi ujutamist päev-päevalt punasemaks tõmbuvate marjadega pihlakapuu all, metalliläikeliste tiibadega vesineitsikute lend ümberringi, ja tore oli, kui selle tulemusena mõni ahven pannile jõudis. Kui ei jõudnud, polnud ka häda. Ega tollal keegi fileerimisega jändama ei hakanud, luude välja nokkimine praekalast käis asja juurde.

Augustiöine viljapõldude lõhn kõneleb küpsemisest, surud tiirlevad tulede ümber ja ritsikad ei vaiki hetkekski. Õunad potsatavad rohule. Aeg seisab veel veidi. Ja mul on kõht tühi ja natuke on hirm ja natuke on nukker.

Ja veidi kahju on ka. Sest olen viimastel nädalatel nii palju lennus olnud, et mu leivajuuretis ei jõudnud mind enam ära oodata… R. I. P.

Muusika: Bonzo “Meekarva taevas”

Tomati-basiilikusupp (neljale)
(allikas: “Tomatiraamat”)

1 kg küpseid tomateid
2 sl võid
2 küüslauguküünt
1 sibul
suur peotäis basiilikulehti
soola ja musta pipart
150 g Emmentali juustu
1 dl 35% koort
1 sl konjakit

Koori ja haki tomatid (koore eemaldamine on lihtsam, kui tomatid kuuma veega üle valada või korraks kuuma vette kasta). Sulata potipõhjas või, kuumuta hakitud sibul selles klaasjaks, lisa purustatud küüslauk ja kuumuta veel veidi. Lisa tomatid, kuumuta keemiseni, alanda kuumust ning hauta aeg-ajalt segades pool tundi. Püreeri segu saumikseriga, lisa hakitud basiilik, kuumuta läbi, sega juurde riivitud juust, koor ja konjak ning kuumuta, kuni juust sulab. (Emmentali juustu asemel võib kasutada ka toor- või sulatatud juustu).

3 responses to “Tomati-basiilikusupp

  1. Ma armastan augustit! Ja mul on ka kõht tühi 😛

  2. Tühja kõhu probleem on nüüd lahendatud 😀 – pärast kolm päeva kestnud söögiorgiat on mul tunne, et ma ei taha enam kunagi süüa 😛

  3. Just tegin seda suppi ja maitses väga hästi. Tavaliselt ma eriti suppe ei armasta, kuid see oli väga hea 🙂

Kommenteeri

