Kõrvitsaseemnekeeks

Mul on tõsine tahtmine jätta oma auto lumehange ja loota, et ta sealt kevade saabudes välja sulab. Eeldusel, et kunagi ü l d s e mingisugune kevad tuleb, mitte sujuvalt järgmiseks talveks üle ei lähe :P. Aga kui ma siis läbi lumelopa kodu poole astusin, kott täis purustatud tomati konserve, raamatukogu raamatuid ja kikerhernepurke, saapad ja püksisääred läbi ligunenud, ei tundunud auto hange jätmine enam eriti geniaalse mõttena.

Tuntud ostlemisvihkaja, nagu ma olen, veetsin äärmiselt frustreeriva pooltunni reedeõhtuses kaubakeskkohas (ma kohe selgitan, kust see termin tuleb), lootuses et saan kõik vajaliku ühest kohast ostetud. Mitte halligi! Teise poodi minema ma loomulikult ei soostunud ja pidin käigu pealt ümber orienteeruma. Aga tollast roast üldse edaspidi.

Termin ‘kaubakeskkoht’ (торговый центр) pärineb 2005. aastal Moskvas välja antud vene-eesti vestmikust, mille koostajad nähtavasti polnud suutnud kuskilt ainsatki keeleoskajat leida. Igatahes oli see enne Google Translator’it äärmiselt lõbus lugemine. Minu lemmikväljend sellest raamatust on ‘missugusel püsttugi saatab minu autobuss’ (oт какой стойки отправляєтся мой автобус?) Kujutasin elavalt ette, kuidas mõni pahaaimamatu turist püüab end selle vestmiku abil arusaadavaks teha. Üpriski geniaalsed keelendid on ka ‘lennuki kaikülge’ (terminal) ja ‘parrassaadenaine’ (stjuardess).

Kõnealune keeks aga pälvis mu tähelepanu esmalt oma värviga. Lihtsalt nii ilus roheline oli. Minu keeks küll päris orignaali värvi ei saavutanud, nähtavasti sõltub see kasutatavast kõrvitsaseemneõlist, minu oma oli peaaegu tumepunane. Aga maitse on sel küpsetisel suurepäraselt pähkline ja konsistents pehme ning mahlane. Värviandja kohta võite sööjate seas korraldada küsitluse, üpriski vähetõenäoline, et keegi siin kõrvitsat kahtlustada oskab.

Tänane muusika: Tanita Tikaram “I Might Be Crying”

Kõrvitsaseemnekeeks
(allikas: delicious days)

150 g võid
250 g suhkrut
pisut soola
4 muna
100 g kõrvitsaseemneõli
130 g kõrvitsaseemneid
250 g nisujahu
2 tl küpsetuspulbrit

Rösti kõrvitsaseemned  kuival pannil, lase jahtuda ning jahvata peeneks, pane 3 spl kõrvale vormi puistamiseks, ülejäänud sega jahu, küpsetuspulbri ja soolaga. Eralda munavalged ja -kollased. Vahusta toasoe või suhkruga, lisa kõrvitsaseemneõli js munakollased ning sega ühtlaseks, sega juurde jahusegu. Vahusta munavalged, lisa tainale esmalt kolmandik vahust ja sega läbi, see järel ülejäänu ning sega ettevaatlikult ühtlaseks. Vala tainas võitatud ja peenestatud kõrvitsaseemnetega üle puistatud keeksivormi ning küpseta 175-kraadises ahjus 45-50 minutit. Kontrolli küpsust puutikuga. Lase valmis keeksil 15 minutit vormis jahtuda, kummuta siis restile, kata vormiga ja lase lõplikult jahtuda. Serveerimisel sõelu peale tuhksuhkrut.

Kommenteeri