Oliivipirukas

Minult on küsitud, miks seisab mu blogis karm hoiatus fotode avaliku kasutamise eest. Selgitan. Viimasel ajal on korduvalt juhtunud, et leian oma fotod vähimagi viiteta kellegi teise blogist (enamasti on tegemist hilisteismelistega, kellele pole ilmselt piisavalt selgitatud vabadusega kaasnevat vastutust, ent see ei vabanda midagi). Äärmuslikum juhtum kujutas endast üks-ühele kopi-ja-peisti koos teksti ja fotodega üldse ilma mingi viiteta. Kurja kommentaari jätmise järel ilmus lause, mis väitis, et retsept on võetud minu blogist – ei sõnagi sellest, et sealt on võetud ka kogu tekst ja fotod.

Ühesõnaga – valdavat enamikku minu blogi lugejatest see hoiatus niikuinii ei puuduta, sest viisakas inimene viitab ja ei kasuta luba küsimata võõraid fotosid, üritades sealjuures veel muljet jätta, nagu oleks need ise teinud. Lihtne oleks öelda, et kui sa ei taha, et su pilte keegi kasutaks, siis ära riputa neid avalikult üles, aga see ei ole lahendus. Ma ei ole siiani tahtnud pilte vesimärgi või kirjaga risustada, aga võib-olla tuleks seda teha.

Oliivipirukas
(allikas: Arter, 14.09.2009)

150 g kivideta musti oliive
75 g päikesekuivatatud tomateid
kuivatatud rosmariini
kuivatatud tüümiani
200 g jahu
3 muna
1 dl piima
1 dl õli
0,5 tl soola
2 tl küpetuspulbrit
pipart

Klopi munad soola ja piparaga lahti. Lisa piim, õli ja ürdid. Lisa eelnevalt küpsetuspulbriga segatud jahu. kõige lõpus lisa oliivid ja tükeldatud päikesekuivatatud tomatid ning sega ühtlaseks. Vala tainas keeksivormi, tõsta 175-kraadisesse ahju ning keera kuumus kohe 150 kraadile. Küpseta 40 minutit. Kontrolli küpsust tikuga. Lase jahtuda ning lõika viiludeks. Pirukas on hästi mure ning maitseb parim valmistamise päeval.

8 responses to “Oliivipirukas

  1. See on ebameeldiv leida oma foto kellegi teise nimega/nimel. Minul oli eelmisel aastal Toidutare ühel võistlusel peedisupist pilt millel ilutses võõras nimi.. 😦
    Õnneks lahenes kõik hästi.
    Peaaegu sama inetu on kui keegi on kopi-peisti kasutanud retseptiga ja parimal juhul on kirjas, et leidis netiavarustest …

    Meeldib

  2. Super mõnus pirukas on! Järgmisel päeval on ka väga hea 🙂

    Meeldib

  3. Olen seda teinud Arteri retsepti järgi. Minu meelest oli tal mingi kibe-hapu-terav maitse juures, nähtavasti suurest kogusest küpsetuspulbrist. Juhul kui kordan, siis poole koguse küpsetuspulbriga. Üldiselt teen sarnaseid saiu pärmiga ja on hästi mõnusad.

    Meeldib

  4. Olen nõus, et pärmitainaga on mõnusam. Aga vahelduseks on sellised keeksilaadsed ka päris huvitavad.

    Meeldib

  5. peastpehme

    ma kahtlustan, et minu isik ja blogi ei ole ilmselt pahandamiseks alust andnud, aga võin ise näiteks kurta, et lapates iga päev lehekülgede kaupa toiduteemalist literatuuri 8ka netis) jääb tihtipeale külge vaid inspiratsioonialge, millest nädalaid hiljem ise midagi tehes ei suuda enam allikat meenutada. aga sel juhul ei ole vist ka tegu otsese kopimisega, vaid mõjutustega… mitte et ma pahatahtlikult seda teeks, peastpehme nagu ma kord juba olen 🙂

    parimat,
    liina

    Meeldib

  6. Liina, ma ei vihjanud tõesti vähimalgi määral sulle. Ja ka mitte nendele, kes siit (või ükskõik kust mujalt netist) inspiratsiooni saavad ning saadud teavet interpreteerivad.
    Jutt on ikka vaid nendest, kes teksti üks-ühele kopeerivad (koos trükivigadega, kuigi ma üldiselt üritan neid mitte teha) ja viidet ei lisa, ning kui ma selle võin veel kuidagi alla neelata, siis fotode varastamist (nimetagem asju õigete nimedega) kindlasti mitte – ja sellisel puhul ka vaevalt väita saab, et inimene ei mäleta, kust ta selle võttis.

    Meeldib

  7. peastpehme

    ei jah, ma ei ole paranoiku. lihtsalt mul alati kripeldab, kui tuleb mõte midagi teha ja tead, et see idee oli kusagilt hiljuti alge saanud.
    aga see üks-ühele kopimine on ikka alatu küll 😦

    Meeldib

  8. Kristiina

    Tahaks nii väga siia ka pilti 🙂

    Meeldib

Kommenteeri