Suhkrukringlid

Suur suvi, vaarikate aeg. Nende kõige südasuvisemate marjade aeg. Kõrvetav päike, putukate sumin, lõhnad ja värvid ja küpsetest vaarikatest lookas varred. Ei ole lihtne selge taeva all virvendavas kuumuses üle oksavaalude turnida, higi mööda selga alla nirisemas, jalad karjumas kummikutest vabastamise järele – aga ikkagi see meeldib mulle, see on suve kvintessents. Nendel käikudel ma ahmin suve endasse nagu röövlitütar Ronja, et sellest talvel toituda.

Las need südasuve teed olla rohtunud pealegi, rohima hakatakse alles sügisel.

Ja siis ma vaatan neid vaarikaid, mahla ja moosi ja mõtlen, et tahaks hoopis suhkrukringleid (pärmi-muretainas õunakoogi ainetel). Talvel, talvel see-eest saab nähtavasti ohtralt vaarikakooki ;).

PS. Eelmises postituses mainisin leiva küpsetamist. Temperatuur köögis oli lõpuks enam-vähem sama mis ahjus, aga oluline on hoopis see, et leib ilmutas taas kord iseseisvat mõtlemist. Mina unustasin ennast mujale ja vormi kerkima pandud leivale hakkas loomulikult mingil hetkel aitama, nähes et keegi ei kavatse teda ahju panna. Tabasin just õige hetke, mil ta asutas ennast vormist lahkuma. 🙂

Tänane muusika: Brett Anderson “Back To You”. Lihtsalt on selline tuju.

Suhkrukringlid (~ 24 tk)

Pärmi-muretainas:
30 g pärmi
125 g suhkrut
2 dl vett
200 g võid
630 g nisujahu

Peale:
1 muna määrimiseks
tavalist ja pärlsuhkrut peale puistamiseks

Hõõru pärm suhkruga vedelaks, lisa vesi ja sega ühtlaseks. Lõika toasoe või kuubikuteks ning sõtku vaheldumisi jahuga tainasse. Veereta tainas palliks ja pane pooleks tunniks külmkappi. Veereta tainast rullid ning vormi neist kringlid. määri pealt munaga, puista peale suhkrut. Küpseta 200-kraadises ahjus  kuldpruuniks (~ 15-20 minutit, pöördõhuga ahjus 10-12 minutit). Maitsevad kõige paremini samal päeval.

3 responses to “Suhkrukringlid

  1. Tundub, et leivale see ilm meeldib. Ka mul väljus tainas esmakordselt vormist. Sellist hoogu, jõudu ja kiirust pole ma oma leivateo juures varem näinud:-)

    Meeldib

  2. Tegin täna lõunaks, tillukeste mugandustega. Mõnusaid said!

    Meeldib

  3. Minu meelest on ka värskelt hästi mõnusad.

    Meeldib

Kommenteeri