Banaani-rummi juustukook ja tunnustus

Teiselt poolt lahte Eestisse saabunud tunnusmärk tublidele blogijatele jõudis minuni esmalt Krentult koos kommentaariga: seda blogi ei loe ma niivõrd mitte toidu pärast, vaid nende juttude pärast, mis enne retsepte on. Need on nii ilusad ja vahel valusad…. Jällegi naudin ma ilusat eesti keelt ja sõnaseadmisoskust. See blogi puudutab mind kohe väga. Alati on silmad märjad, kui seda blogi loen.

Aniitram aga kirjutab nii: taaskord imeliste piltidega ja imemõnusa jutuga blogi. Iga toidu juurde kuulub kindlasti pikk jutt, täis emotsioone ja viimase aja tegemisi! Mõnus lugemine!

Kiilikese kommentaar: blogi mille ilusad pildid ja lihtsad retseptid ning hea jutt nõuavad lugemise juurde head tassi teed.

Aitäh! Ma olen liigutatud.

Saadud tunnustusega kaasneb soovitus/kohustus vastata viiele küsimusele ning jagada tunnustus edasi viiele blogijale. Esimene ots on lihtne, teine – veidi keerulisem. Sest tublisid ja märkimist väärivaid on palju-palju rohkem, mõni minu isiklikest lemmikuist on aga juba teiste poolt ära mainitud. Ent mis seal ikka, kui keegi saab mitmest kandist välja hõigatud, siis seda suurem on ju tunnustus. Piirdun siinkohal ka vaid toidublogidega, ehkki ausalt, ma ei mõtle kogu aeg ainult toidust ;).

1. Millal alustasid oma blogiga?
Esimene postitus 27. maist 2008 kinnitab, et peagi täitub 3 aastat, põll ees, fotoaparaat statiivil ja sulepea käes (no olgu, see on väike liialdus – sest põlle ma praktiliselt ei kanna :P. Aga sulepeaga kirjutan küll :)).
2. Millest kirjutad oma blogis ja mida kõike see käsitleb?
Esimese hooga tahaks öelda, et kirjutan toidust. Sest ma ju identifitseerin seda (teda?) toidublogina. Tegelikult – enamasti ma ei kirjuta toidust, ma näitan seda. Sõnad on suurem osa ajast mu sõbrad ja ma olen kindel, et suudaksin vajadusel kirjutada ka ainuüksi toiduteemal, koostisosadest, valmistamisest, taustast, sellest kuidas üks maitsenüanss teist täiendab, aga… mulle ei piisa sellest. Kus kohas ma siis oma ülejäänud mõtteid väljendan?! 😉 Nii ma siis otsingi vastuseid oma küsimustele  ja kirjutan – kõigest, mis mind ühel või teisel moel puudutab, elust, asjadest, toidust, muusikast,  inimestest.
3. Mis teeb sinu blogist erilise võrreldes teistega?
Ilmselt see eelmises vastuses mainitu teebki. Virgemad inimesed peavad mitut temaatilist blogi, aga mina ei näe põhjust, miks ei võiks jutu- ja retseptipool koos eksisteerida ka ilma väga tiheda seoseta. Selles blogis on väga palju mind, aga päris üks-ühele kõike minu ellu üle kanda muidugi ei saa. Mõttearendused saavad küll alati alguse millestki, mis mu elus toimub või mõtteis liigub, aga tavaliselt püüan ma ikka jõuda suurema üldistusastmeni. Ja kirjutada ehedalt ja hingega ilusas eesti keeles. Vahepeal ma mõtlen küll, et kes neid heietusi lugeda viitsib – aga kui ei viitsi, siis jäetagu lahkesti vahele.
4. Millest sai alguse sinu blogimine?
Aus vastus kõlaks ilmselt – edevusest. 🙂
5. Mida tahad muuta oma blogis?
Siia sobiks ütlus if it’s not broken, don’t try to fix it. Praegu rahuldab selle blogi elu ja tegevus mind piisavalt, seega pole mõtet torkima hakata. Ühel heal päeval, kui mul on rohkem aega (ja rohkem roose ja mesilased ja…) pühendun tõsisemalt pildistamisele.

Omalt poolt jagan  tunnustuse edasi:

Koopatibi küpsetab – ilusate piltide ja magusa kallakuga tore blogi
Tassike elu topelt koorega – üsna uus blogi, mille puhul mind võlub eelkõige ikka ja jälle visuaalne pool. Kaunid ja kvaliteetsed fotod (mis muidugi ei vähenda retseptide väärtust.)
Elust siin ja seal – lihtsatest asjadest nauditavas stiilis
Siit nurgast ja sealt nurgast – ei saa üle ega ümber – kvaliteet kombineerituna põhjalikkusega.
Head asjad – visuaalselt lihtne ja nauditav.

Banaani-rummi juustukook

Põhi:
180 g šokolaadiküpsiseid
50 g võid

Täidis:
550 g toorjuustu
75 g suhkrut
3 muna
3 suurt banaani
5 sl tumedat rummi

Purusta küpsised, sega sulatatud võiga ja suru saadud segu küpsetuspaberiga vooderdatud 26 cm läbimõõduga lahtikäiva vormi põhja. Küpseta põhja 180-kraadises ahjus 10 minutit.

Täidise jaoks vahusta toorjuust suhkruga, lisa lahti klopitud munad ning kahvliga katki surutud banaanid. Maitsesta rummiga. Vala täidis eelküpsetatud põhjale ning küpseta 150-kraadises ahjus umbes tund ja 10 minutit. Lase üleöö jahedas seista.

4 responses to “Banaani-rummi juustukook ja tunnustus

  1. Aitäh, Sille:) Kas koogitükk tuleb postiga?

    Meeldib

  2. Oi, mis üllatus! Aitäh 😉

    Meeldib

  3. Mari-Liis, ma ei jõudnud posti panna, enne söödi käest ära 😉

    Meeldib

  4. Oii, aitäh Sille, väga meeliv üllatus 🙂

    Meeldib

Kommenteeri